|

گزارش بورسی

بورس امروز یکشنبه 17 اسفند 99 چه شد؟ حاشیه های بورس امروز

حاشیه های بورس امروز . بورس امروز یکشنبه 17 اسفند 99 چه شد؟

لینک کوتاه کپی شد

بورس امروز یکشنبه 17 اسفند ماه 99 چه شد؟ اگرچه پیش بینی ها برای بورس امروز یکشنبه 17 اسفند 99 منفی بود. اما در کمال ناباوری بورس امروز مثبت شده و 5 هزار واحد نیز رشد کرد. در معاملات امروز بازار سهام که با رشد ۰٫۵ درصدی شاخص کل همراه بود، ارزش کل معاملات خرد به بالاترین سطح ۸ روز اخیر رسید. در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس بعد از چند روز منفی، رشدی ۰٫۵ درصدی را تجربه کرد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز تقریبا ثابت ماند.

بورس امروز 17 اسفند چه شد؟

در معاملات امروز که رکورد ارزش معاملات خرد بازار در ۸ روز معاملاتی اخیر شکسته شد، ارزش معاملات بورس بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بود. این در حالی بود که فروش اوراق دولتی امروز نیز ادامه پیدا کرد و ارزش معاملات فرابورس نیز از مرز ۱۶ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

در بازار امروز، نمادهای فولادی و پالایشی با افزایش تقاضا مواجه شدند و سه نماد فولاد، وغدیر و فخوز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. امروز همچنین فملی با معاملات منفی خود تاثیر منفی ۵۵۰ واحدی بر شاخص داشت.

امروز همچنین نماد شبندر در حالی با صف خرید به کار خود پایان داد که خبر افزایش سرمایه ۳۹۱ درصدی شبندر موجب افزایش تقاضای این نماد پالایشی شد. در معاملات امروز گروه دارویی، فراورده‌ های نفتی و کانه ‌‌های فلزی بیشترین ارزش معاملات بازار را به نام خود ثبت کردند. این در حالی بود که بر اساس اخبار منتشر شده دامنه نوسان نامتقارن فعلا متوقف نمی‌ شود.

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۹۲۸ هزار و ۷۹۷ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: فولاد، وغدیر، فخوز، شبندر، شپنا، فملی و وامید.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از ۶۵۹ نماد حاضر، ۴۰ نماد (۶ درصد) در صف خرید و ۴۲۸ نماد (۶۵ درصد) در صف فروش بودند.  

برترین عرضه و تقاضا

۷ نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: پارند، سپاس، کمند، شبندر، امین، یاقوت و شبریز.

۷ نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز:  خگستر، خبهمن، وپارس، پتایر، حکشتی، خساپا و ثنوسا.

بیشترین و کمترین قیمت

۷ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: نمرینو، شبریز، فخوز، غپاک، شبندر، فایرا و ونوین.

۷ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: غنوش، خبهمن، وسپه، شوینده، وپارس، سخاش و افق.

پیشنهاد می شود:

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها