|

رصد بازار

درج قیمت مصوب روی تخم مرغ الزامی شد ، تخم مرغ چند؟

قیمت هر شانه تخم مرغ فله بر اساس وزن ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان و دانه ای حدود ۱۱۰۰ تومان خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح اجباری شدن درج قیمت تخم مرغ بر روی بسته بندی و هر عدد از این محصول گفت: بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ فله بر اساس وزن ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان و دانه ای حدود ۱۱۰۰ تومان خواهد بود.

مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: اجرای طرح مرغ سایز فعلا به صورت پیشنهادی در حال اجرا است و در آینده سازوکار و دستورالعمل های جدیدی در این ارتباط داریم.

پیشنهاد می شود: قیمت تخم مرغ در بازار امروز دوشنبه 20 بهمن 99 چند؟

وی افزود: تولید و مصرف مرغ سایز علاوه بر آنکه به نفع اقتصاد خانوار است طعم و کیفیت بهتری نیز دارد و همچنین میزان دور ریز و چربی در مرغ های متوسط کمتر از مرغ های درشت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: چربی های بیشتری که از تولید مرغ درشت ایجاد می شود در واقع با همان نهاده هایی تولید شده که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است. رضایی تصریح کرد: ضریب تبدیل گوشت مرغ در کشور ۲.۰۷ است که به دنبال کاهش ضریب تبدیل به ۱.۸ هستیم.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی توسعه تولید و مصرف انواع ماکیان را در دستور کار دارد به طوریکه تولید صنعتی بوقلمون در سال های اخیر افزایش یافته است. اکنون ۴۲ هزار تن به این شکل در کشور تولید می شود و این محصول را می توان در اکثر فروشگاه های مواد غذایی تامین کرد.

در آستانه خودکفایی تولید کره هستیم

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با تولید کره گفت: در حالیکه در سال قبل ۵۰ هزار تن کره به کشور وارد می شد این رقم در سال جاری به هفت هزار تن کاهش یافته است و با ضریب خودکفایی ۸۵ درصدی در آستانه خودکفایی هستیم.

رضایی همچنین با اشاره به کاهش واردات گوشت قرمز گفت: ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته به کشور وارد می شد که این رقم امسال به ۴۰ هزار تن کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه واردات جو در سال جاری ۵۰ درصد کاهش یافته است گفت: متاسفانه شاهد کاهش واردات این محصول هستیم اما باید توجه داشت که تا دو ماه آینده مراتع کشور قابلیت چرا پیدا می کند و تا آن مدت نیاز تولیدکنندگان را مدیریت خواهیم کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با درخواست مرغداران برای افزایش قیمت این محصول گفت: پیشنهاد افزایش قیمت گوشت مرغ به سازمان حمایت رفته است اما باید توجه داشت که در صورت تصویب این طرح، افزایش قیمت این محصول زیاد نخواهد بود.

رضایی در بخش دیگری از صحبت های خود با دفاع از عملکرد سامانه بازارگاه گفت: بر این اساس توانستیم گرفتن مبلغ پشت بار نامه و پول اضافه گرفتن از مرغداران را حذف کنیم و دیگر چنین امکانی برای سودجویان فراهم نیست و ما حاضریم این موضوع را راستی آزمایی کنیم.

وی آزاد شدن صادرات شیر خشک را الزامی دانست و گفت: در صورتی که صادرات شیر خشک آزاد نشود امکان حفظ خودکفایی در تولید این محصول فراهم نخواهد بود زیرا بعد از تولید کره پودری به دست می آید که باید مازاد آن را صادر کنیم و بازار کشش لازم برای جذب آن را ندارد. معاون وزیر جهاد کشاورزی، وزارت صمت را مسئول کنترل قیمت تخم مرغ در بازار دانست و تصریح کرد: ما در طرح عمده فروشی این محصول را مورد پایش قرار دادیم. رضایی گفت: طرح درج قیمت تخم مرغ بر روی بسته بندی و هر عدد تخم مرغ آغاز شده است.

درج قیمت ۱۱۰۰ تومانی بر روی هر تخم مرغ الزامی شد

وی همچنین گفت: بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان و هر دانه آن حدود ۱۱۰۰ تومان خواهد بود. معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صورتی که قیمت های یاد شده تخم مرغ در بازار رعایت نشود دستگاه های نظارتی مکلف به برخورد هستند. رضایی افزود: تمام نیاز مرغداران به نهاده های دامی تامین شده است و مشکلی از این بابت نداریم.

منبع: گسترش نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها