|

بازدهی بازارها هفته اول مهر/ پرش‌ قیمت اونس جهانی طلا بازدهی طلایی بازارها را رقم زد

پرش‌های قیمتی اونس جهانی طلا بازدهی بازار طلا را رشد قابل توجهی داد و دلار کمترین رشد بازدهی را در بازارهای مالی داشت.

لینک کوتاه کپی شد

بازدهی بازارها در هفته اخیر با رشد قابل توجه قیمت طلا همراه شد. در هفته اول مهر دلار وارد کریدور ششم شد و قطعات سکه کانال بالاتر را فتح کردند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ این هفته اونس جهانی طلا ۸۵ دلار رشد کرد و هفته پایانی شهریور نیز این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی رشد ۷۵ دلاری داشت.

دلار هزار تومان گران شد

قیمت دلار از ۲۹ شهریور تا پنجم مهر افزایش هزار تومانی داشت و با بازدهی ۱.۶۹ درصدی این هفته را به پایان رساند. در آخرین معامله روز پنجشنبه قیمت اسکناس آمریکایی در نیمه پایینی از کف کریدور ششم بسته شد.

اونس جهانی طلا ۸۵ دلار رشد کرد

روز پنجشنبه پنجم مهر هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۹۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و رشد قیمت ۱۶۹ هزار و ۲۰۰ تومانی داشت. این هفته طلا رشد بازدهی ۴.۵۲ درصدی داشت.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۶ میلیون و ۹۶۱ هزار تومانی ایستاد و با رشد بازدهی ۴.۱۶ درصدی و افزایش قیمت ۷۲۷ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

گفتنی است از ۲۹ شهریور تا پنجم مهر طلای جهانی افزایش ۸۵ دلاری داشت. اونس جهانی طلا در هفته اخیر با افزایش قیمت ۸۵ دلاری، رشد بازدهی ۳.۲۸ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۶۷۵ دلار در حال معامله است.

سکه امامی نزدیک دو میلیون تومان گران شد

در هفته اخیر سکه امامی افزایش بازدهی ۴.۱۶ درصدی و رشد قیمت یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه پنجم مهر با قیمت ۴۶ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۴۰ میلیون  و ۹۷۰ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه با رقم ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز در سطح ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

اعتماد به بازار سرمایه برمی‌گردد؟

بررسی معاملات بازار سهام در هفته ابتدایی مهرماه نشان می‌دهد سه سهم بمیلا، آ س پ و کرومیت با رشد 13 درصدی بهترین عملکرد را میان سهم‌های بازار داشته‌اند. همچنین کباده و تپسی نیز حدود 12 درصد افزایش قیمت داشتند و دیگر سهم‌های پربازده این هفته بوده‌اند.

کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام 

در طرف مقابل اما سهم فکمند در این هفته کاهش قیمت 11 درصدی را تجربه کرد و در ابتدای لیست کم‌بازده‌ترین‌ها قرار گرفت. همچنین ثجوان با افت 10 درصدی و شساخت با کاهش 9 درصدی نیز دیگر سهم‌های بازنده این هفته بودند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها