|

عبور سکه از مرز ۳۰ میلیون تومان؛ طلا گران خواهد شد؟

یک عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نقدینگی به آرامی وارد بازار طلا می‌شود پیش‌بینی کرد قیمت طلا و سکه افزایش یابد.

لینک کوتاه کپی شد

بازار سکه و طلا در این هفته پرجنب و جوش‌تر از ماه‌های گذشته شده و از رکود ۹ ماهه کمی فاصله گرفته است. در حالی که قیمت انس جهانی در محدوده ۲۰۶۰ تا ۲۰۷۰ دلار مانده است؛ اما قیمت طلا و سکه افزایشی شده به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار در این هفته به بالای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید سکه نیز از ۳۰ میلیون تومان عبور کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد آنلاین، عبادالله محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار اظهار داشت: چند روزی است بازار به مناسبت روز مادر رونق گرفته است، به همین دلیل قیمت هر مثقال طلا نسبت به هفته پیش ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشت و به ۱۱ میلیون و ۱۴ هزار تومان رسید هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۵ هزار تومان گران شده است. 

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت قیمت‌ها  را روبه رشد عنوان کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن در پایان سال نقدینگی به سمت بازار طلا می‌آید در حال حاضر هر انس طلا ۲۰۷۰ دلار است انتظار می‌رود قیمت بیشتر از این شود البته روند قیمت به کندی روبه جلو حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: حجم نقدینگی بیشتر به طلای آب شده و سکه تبدیل می‌شود و به سمت بازار کار نمی‌رود در عین حال سرمایه به جایی می‌رود که در حداقل زمان تبدیل به پول شود و ریسک کمتری داشته باشد.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز به ۲ میلیون و ۵۴۳ هزار تومان رسید قیمت سکه طرح جدید ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۶ میلیون تومان شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی