|

سورپرایز سامانه خودروهای وارداتی برای خریداران

بازگشایی سامانه خودرو وارداتی در هفته آینده صورت می‌گیرد؛ قرار بود این سامانه برای فروش ۷ خودرو از امروز بازگشایی شود.

لینک کوتاه کپی شد

ضیغمی - رئیس سازمان توسعه تجارت - در باره علت تاخیر در گشایش سامانه خودروهای وارداتی گفت: مشکلات زیرساخت باعث شده تا روند ثبت نامی های جدید خودروهای وارداتی به هفته آینده موکول شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، متقاضیانی که قبلاً در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت‌نام نکرده‌اند، اما متقاضی خرید خودروی وارداتی هستند، می‌توانند با آغاز عرضه جدید در سامانه نسبت به انتخاب خودرو و واریز وجه اقدام کنند.

شرایط عمومی ثبت نام

شرایط عمومی (جهت طرح عادی) تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:

۱. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی است.

۲. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است.

۳. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۴. متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام کرده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۶. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

گفتنی است، اطلاعات همه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

طرح‌های عرضه شامل طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (صرفاً مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور است.) می‌شود.

نکته قابل توجه آنکه همه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه که موعد زمانی تحویل خودرو آن‌ها پیش از این در فصول آتی یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده است، امکان لغو سفارش و انتخاب خودرو از محصولات عرضه شده جدید را خواهند داشت. البته متقاضیانی که در طرح‌های جایگزینی قبلی یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

خودروهای عرضه شده در این مرحله

در این مرحله، ایران خودرو (Haima 7x)، آرین پارس (Lamari EAMA ) ،کرمان موتور (JAC j4 ، JAC S3 ،KMC X5)، ایلیا (Dayun Y7) و سانیار موتور پارسیان (Tigard X35) است. شرکت اعلام کرده‌اند امکان فروش فوق العاده محصولات خود با تحویل حداکثر سه ماهه را به کلیه متقاضیان دارای شرایط دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی