|

معرفی لاماری ایما هیبریدی؛ لامبورگینی چینی ها برای بازار ایران

لاماری ایما هیبریدی که ظاهری شبیه به لامبورگینی اوروس دارد به زودی توسط آرین پارس موتور در ایران عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به تازگی، شرکت آرین پارس موتور مشخصات فنی لاماری ایما هیبریدی (لاماری ایما HEV ) را روی ســایت خود بارگذاری کرده است. به گزارش اسب بخار، لاماری ایما که در ایران توسط آرین موتور در حال عرضه است و اتفاقًا به دلیل طراحی خاص و زیبای خود و شباهتش با خودرویی همچون لامبورگینی اوروس بســیار مورد توجه و اقبال عمومی قرار گرفته است، به تازگی زیر تیغ جراحی کمپانی دانگ فنگ و زیرشــاخه فورتینگ رفته و ظاهری خشن تر و اسپرت تر به همراه مشخصات فنی هیبریدی برای آن تدارک دیده شده اســت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه هفت صبح، ظاهری که بیش از پیش به لامبورگینی اوروس شباهت پیدا کرده و به زودی توسط آرین پارس موتور در ایران نیز عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی خودرو

لاماری ایما هیبریدی دارای پیشرانه بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر با حجم 5/1 لیتر است که با پیشرانه برقی همراهی می شود. حداکثر قدرت این خودرو ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است. انتقال قدرت در این خودرو توســط گیربکس هفت ســرعته دو کلاچه انجام می شود. مصرف ســوخت ترکیبی لاماری ایما هیبریدی حدود 3/5 لیتر در 100 کیلومتر اســت که برای یک کراس اوور هیبریدی عدد مناسبی به حساب می آید. لاماری ایما هیبریدی با قابلیت هایی همچون حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و میانگین مصرف ســوخت 3/5 لیتر بر 100 کیلومتر، یکی از خودروهای پاک و با کارایی بالا در بازار خودرو ایران است. همچنین، این خودرو در رانندگی شــهری، فقط از ۴۰ درصد توان موتور بنزینی اش استفاده می کند که باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش میزان آالیندگی هوا می شود. 

تغییرات ظاهری لاماری هیبریدی

در بخش دماغه خودرو، ســپر کاملا مورد بازنگری قرار گرفته و لبه بالایی جلو پنجره هم حالت V شــکل به خود گرفته که کاملا بیننــده را به یاد لامبورگیتی اوروس می اندازد. ورودی هوای مرکزی ســپر هم عضالنی تر شده و دو قطعه کرومی عمودی در دو طرف سپر از دی لایت های لبه کاپوت انشعاب گرفته شده اســت. پکیج چراغ های اصلی هم حالتی عمودی به خود گرفته و در دو سوی ســپر خودرو جانمایی شده اند. در نمای کناری، لبه پایین درها تغییر کرده و یک قطعه پلاســتیکی مشکی رنگ مزین به نوار کرومی به آنها افزوده شــده اســت.

در نمای عقب نیز سپر و دیفیوزر مورد بازنگری کلی قرار گرفته اند و پلاک نیز در قسمت دیفیوزر جانمایی شده اســت، حال آنکه، در نســخه قبلی، محل قرارگیری پلاک در بخش فرورفتگی دیفیوزر و در قابی همرنگ با بدنه تعبیه شــده بود. دو خروجی هوای مصنوعی هم در پایین چراغ ها طراحی شده که حس و حال اسپرت این خودرو را به بیننده القا می کنند.

طبق تصویری که روی ســایت آرین پارس موتور از کابین لاماری ایما هیبریدی منتشــر شده است، داشبورد خودرو مانند نسخه های استاندارد و X است و صرفًا برخی قطعات دکوراتیو و دوخت هایی با رنگ سبز فسفری به آن اضافه شده است که از جمله آنها می توان به نوار دور دریچه های تهویه و بخشی از چرم صندلی ها و دوخت آنها اشاره کرد. نســخه هیبریدی لاماری احتمالا مانند لاماری ایما X از فهرست تجهیزات بســیار کامل تری هم بهرهمند خواهد بود؛ از جمله این موارد می توان به سیستم هشــدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کــور، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ هــای جلو ال ای دی، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به سردکن و ماساژور، صندوق بار برقی و سنسور پارک جلو اشاره کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی