|

بازگشت مشروط خودرو به بورس کالا

سهم خواهی نمایندگان جهت بازگشت خودرو به بورس کالا

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: خودروسازان مکلف شدند تمام خودروها را در بورس کالا عرضه کنند و قیمت خودرو را هم شورای رقابت تعیین می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق شرکت‌های خودروساز داخلی موظف شدند تا بر اساس برنامه تولیدی که وقف بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب شورای رقابت می‌رسد، از ابتدای سال ۱۴۰۲ خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و بر اساس ضوابط مربوطه عرضه کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر، وی افزود: شورای رقابت موظف است حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ قیمت جدید خودروها را بر اساس آنالیز هزینه قیمت تمام شده و با در نظر گرفتن هزینه‌های تحقیق و توسعه و هزینه‌های مالی مرتبط با فعالیت‌های تولیدی مورد تأیید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجدداً به روز رسانی کنند.

زارع ادامه داد: شرکت بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز نماید تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

بند آخر این گزینه را مطرح می‌کند که در بحبوحه اصرار خودروسازان برای عرضه در بورس کالا از یک سو و تقلای شورای رقابت برای بازگشت به بازی قیمت‌گذاری دستوری، حالا نمایندگان نیز به دنبال سهم‌خواهی برای بودجه‌ای هستند که با کسری زیادی روبروست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها