|

بی‌توجهی سکه به یک حراج

ربع سکه در بورس یک میلیون 400 هزار تومان ارزان تر از بازار

نگرانی از دردسرهای مالیاتی و احتمال حساس شدن دولت روی برخی حساب‌ها موجب شد برخی معامله‌گران خریدهای خود را در فضای غیررسمی‌تری انجام دهند.

لینک کوتاه کپی شد

معامله‌گران سکه امامی به حراج ربع سکه در بورس کالا توجهی نکرده‌اند. در حالی که ربع سکه در حراج صورت گرفته تا ابتدای کانال 7 میلیون تومانی افت کرد، در بازار آزاد، سکه امامی وارد کانال بالاتر شد. حتی در بازار آزاد گفته می‌شد که ربع سکه تا محدوده 8 میلیون و 400 هزار تومان نیز نفوذ کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، برای برخی از فعالان جالب توجه است که به چه دلیل برخی معامله‌گران حاضرند ربع سکه را یک میلیون و 400 هزار تومان گران‌تر از بورس کالا خریداری کنند. گفته‌های برخی بازیگران بازار نشان می‌دهد که برخی معامله‌گران نگران بودند که در صورت خرید ربع سکه از بازار رسمی، در آینده با دردسرهای مالیاتی مواجه شوند. در کنار این گفته می‌شود که معامله‌گران بزرگ نمی‌خواهند دولت را نسبت به حساب‌های خود حساس کنند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند خریدهای خود را از بازار غیررسمی و در فضایی با شفافیت کمتر انجام دهند.

در کنار این، ارزش ذاتی ربع سکه اصلا نزدیک به 7 میلیون تومان نیست و همین موضوع موجب شده بود که برخی از معامله‌گران تصور کنند بازارساز به دنبال فروش دارایی‌های خود در نرخ‌های بالاست. با این حال، در صورتی که بازارساز با نرخ‌های پایین‌تری اقدام به فروش می‌کرد، فضای آربیتراژی بین بازار آزاد و ربع سکه حراج‌شده در بورس کالا ایجاد می‌شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها