|

شاخص امروز را سبز آغاز کرد و سبز به پایان رساند

روز متفاوت بورس تهران؛ بازار سرمایه بالاخره سبزپوش شد

پس از سرخ پوشی و افت پی در پی شاخص کل در معاملات دو هفته اخیر، شاخص بالاخره یک روز را سبز آغاز کرد و سبز هم به پایان رساند.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص صعود کردن را فراموش نکرده است. بالاخره پس از چندین روز افت، شاخص کل روز مثبتی را سپری کرد. استثنا امروز تقاضا بر عرضه برتری داشت و در کلیت بازار معاملات با افزایش تقاضا همراه بود. شاخص هم وزن هم پا به پای شاخص کل پیش آمد و دو هزار و ۷۷۴ واحد افزایش را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد گرچه رشدی نسبی از خود نشان داد؛ اما همچنان به سطحی بالاتر از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دست پیدا نکرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد آنلاین، پس از سرخ پوشی و افت پی در پی شاخص کل در معاملات دو هفته اخیر، شاخص بالاخره یک روز را سبز آغاز کرد و سبز هم به پایان رساند. البته همچنان فاکتورهایی که باعث ترس و احتیاط معامله گران شده‌اند بر قوت خود باقی هستند؛ برجام باز در بی خبری فرو رفته و قیمت های جهانی تغییر خاصی نداشتند. گرچه می توان افزایش قیمت دلار را محرک اصلی بازار امروز دانست اما نمی توان انتظار داشت که تنها با تغییر این مولفه بازار تغییر جهت دهد. از جمله مشکلات شاخص برای صعود، جدای از اخبار ضد و نقیض برجامی که بر تمامی بازاها سایه انداخته است، ارزش پایین معاملات خرد است.

گرچه امروز ارزش معاملات خرد رشدی نسبی نسبت به میانگین هفته را داشت ولی همچنان زیر سه هزار میلیارد تومان قرار گرفت. علاوه بر این حمایت هایی که بازار در چند وقت اخیر از دست داده‌ حالا تبدیل به مقاومت های مهمی شده‌اند که شاخص باید برای صعود با آنها دست و پنجه نرم کند. در پایان امروز شاخص کل با ۴هزار و ۱۵۵واحد افزایش همراه بود و در سطح یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی را پس گرفت.

برخی از نمادهای شاخص ساز، از جمله خودرویی ها و فلزی ها، که با افت چند وقت اخیر خود به سطح های حمایتی خود رسیده بودند مورد اقبال بازار قرار گرفتند و در این میان «فولاد»،«خودرو» و «خساپا» بیشترین تاثیر مثبت برروی شاخص کل را برجا گذاشتند. در سمت مقابل «فارس»، «تاپیکو» و «بوعلی» مانع از رشد بیشتر شاخص شدند. شاخص هم وزن نیز با شاخص کل هم جهت بود و افزایشی دو هزار و ۷۷۴ واحدی را به ثبت رساند.

در پایان معاملات امروز، ارزش معاملات خرد به بیش از دو هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان رسید و برای اولین بار در چند هفته اخیر حقیقی ها در مجموع ۲۲ میلیارد تومان وارد بازار کردند. «کزغالح» با ۲۷.۵، «خودرو» با ۲۲ و «فولاد» با ۱۴ میلیارد تومان به ترتیب بیشترین ها در ورود پول حقیقی بودند و «بپاس» با ۱۲، «خوساز» با ۱۱ و «سامان» با ۸ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند. گروه استخراج زغال سنگ با ۳۰ میلیارد تومان بیشترین ورود و محصولات شیمیایی با ۲۰ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی