|

دلار نزدیک کانال ۳۱ هزار تومان

سایه سنگین برجام بر سر بازار ارز؛ ورود دلار به کانال بالاتر؟

در شرایطی که ممکن است پس از انتخابات آمریکا بین ایران و غرب توافق صورت بگیرد برگشت دلار به رکوردهای قیمتی سال ۱۴۰۱ با دشواری همراه می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

دیشب معامله گران دلار در بازار پشت خطی با قدرت در موقعیت خرید قرار گرفتند و توانستند این ارز را تا نزدیک کانال ۳۱ هزار تومان بالا ببرند. ساعت ۱۰ شب گذشته در حالی اسکناس آمریکایی در محدوده ۳۰ هزار و۹۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که برخی معامله گران تا انتهای هفته گذشته تصور می کردند، دلار سنگر محکمی در کانال ۳۰ هزار تومان ندارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکو ایران، به گفته فعالان، بازیگران افزایشی چنین تصوری را در بازار برجسته می کنند که شورای حکام قطعنامه جدیدی را بر علیه ایران وضع خواهد کرد.

نشست ماه سپتامبر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه آغاز خواهد شد و برخی معامله گران تصور می کنند که در این نشست با صدور یک قطعنامه، سطح تنش های ایران و غرب رشد خواهد یافت و احتمال ایجاد یک توافق هسته ای محدود خواهد شد. چنین تصوراتی از آینده سیاسی برای برخی از معامله گران بزرگ که از بازار به امید شکل گیری توافق خارج شده بودند،‌ خوشایند نیست و موجب شده است که برخی از آن ها به صورت احتیاطی به بازار ارز بازگردند.

با این حال،‌ سایه توافق هسته ای هم چنان بر سر بازار ارز وجود دارد و در شرایطی که حداقل ممکن است پس از انتخابات میان دوره ای آمریکا، بین ایران و غرب،‌ توافقی صورت بگیرد، برگشت دلار به سوی رکوردهای قیمتی سال ۱۴۰۱ و نوسان بالای مرز ۳۴ هزار تومان با دشواری همراه خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها