|

عقب‌گرد ۱۶ هزار واحدی بورس در میانه معاملات

سقوط ۱۶ هزار واحدی بورس؛ شاخص دوباره مثبت می‌شود؟

بورس

بورس امروز در میانه معاملات افت بیش از ۱۶ هزار واحدی داشت به عقیده کارشناسان این افت طبیعی است و احتمالا وضعیت تا پایان بازار جبران شود.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص کل بازار سرمایه امروز روند نزولی به خود گرفت. به محدوده یک میلیون و ۲۸۷ واحد رسید. شاخص‌ هم‌وزن نیز با افزایش ۱.۳درصدی مواجه شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، نمادهای پارسان، شبندر، وغدیر، شپنا، نوری، شتران و خودرو تاثیر منفی روی شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای آریا، زاگرس، شاوان، فرابورس، سمگا و شبصیر نیز تاثیر منفی روی فرابورس داشتند. طی روز گذشته آسوشیتدپرس گزارش داد که آمریکا برای تسهیل مذاکره با ایران تحریم برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظیر پروژه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و تحقیقات هسته‌ای را رفع می‌کند. همچنین قیمت نفت نیز روند افزایشی به خود گرفت و به محدوه ۹۳ دلار رسید.

ایمان رئیسی، کارشناس بازارهای مالی درباره معاملات امروز می‌گوید: طبق روال یکشنبه‌ها عرضه زیادی در بازار وجود دارد و از سوی دیگر شاخص به ناحیه مقاومتی خود نزدیک شده است. وی توضیح می‌دهد: همچنان صنایع خوردویی و بانکی با توجه به اخبار خوبی از مذاکرات می‌رسد می‌توانند لیدر بازارباشند.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر گروه پالایشگاهی نیز با توجه به افزایش قیمت می‌تواند روند صعودی داشته باشد. رئیسی تاکید می‌کند: فکر می‌کنم در نیمه دوم بازار شرایط بهتری داشته باشیم. وی با اشاره به علت ریزش شاخص می‌گوید: بی‌اعتمادی موجود در بازار حاصل عمل نکردن مسوولین به وعده‌های خود است.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی