|

سامسونگ

نگاهی کامل به گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس سامسونگ

بالاخره سامسونگ طی یک رویداد رسمی از سری جدید و پرچمدار خود رونمایی کرد پس نگاهی می اندازیم به دو عضو این خانواده تازه نفس.

لینک کوتاه کپی شد
1

سامسونگ در نخستین و مهم‌ترین رویداد آنپکد خود در سال ۲۰۲۳ میلادی در کنار گلکسی S23 اولترا از دو گوشی دیگر این خانواده یعنی گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس نیز رونمایی کرد. در حالی که تمام نگاه‌ها در مراسم آنپکد سامسونگ به گلکسی S23 اولترا خیره شده، دو عضو دیگر این خانواده نیز به نوبه خود در دنیای اندروید می‌درخشند. این دو گوشی که تکمیل‌کننده سه‌گانه سال ۲۰۲۳ سامسونگ در حوزه موبایل هستند، در مقایسه با اولترا تفاوت‌های کمتری را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده‌اند اما همچنان در دسته پرچمداران اندرویدی جای می‌گیرند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از دیجیاتو، در ادامه این مطلب می‌خواهیم با گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس بیشتر آشنا شویم. مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی را باید در ارتقاء چیپ و افزایش ظرفیت باتری دانست. دیگر بخش‌های مهم از جمله دوربین و نمایشگر، تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارند.

طراحی گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس

زبان طراحی Galaxy S23 و گلکسی S23 پلاس در مقایسه با نسل‌های قبل کمی تغییر کرده است. از نمای روبرو البته این تفاوت احساس نمی‌شود. این دو گوشی با نمایشگرهای به‌ترتیب ۶.۱ و ۶.۶ اینچی و حفره دوربین سلفی، تفاوتی با نسل قبلی ندارند. حتی ابعاد و وزن این دو گوشی نیز تغییری نکرده و به‌ترتیب ۱۶۸ و ۱۹۶ گرم وزن دارند. بدین ترتیب گلکسی S23 یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار محسوب خواهد شد. با این حال حاشیه اطراف نمایشگر در این دو گوشی اندکی کاهش یافته است.

با توجه به روند کنونی دنیای موبایل، سامسونگ از فریمی نسبتا تخت در این دو گوشی استفاده کرده است. فریم آلومینیومی گوشی کمی مقاوم‌تر شده تا ضربات فیزیکی یا سقوط از ارتفاع را تحمل کند. سامسونگ همچنین نسل جدید شیشه‌های محافظ کورنینگ یعنی گوریلا گلس ویکتوس 2 در این خانواده به‌کار گرفته است. گواهی IP68 به‌عنوان بالاترین درجه کنونی برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز دیگر ویژگی حفاظتی این گوشی است.

مهم‌ترین تفاوت گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس با نسل قبلی در پنل پشتی دیده می‌شود. سامسونگ امسال در این دو گوشی نیز ماژول دوربین مستقل را کنار گذاشته و هرکدام از دوربین‌ها به‌شکل جداگانه از بدنه بیرون زده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که طراحی این دو گوشی تا حد زیادی به مدل اولترا نزدیک شده است.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ S23 و S23 پلاس

رنگ های Galaxy S23 و S23 Plus

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس از نمایشگرهایی با ابعاد ۶.۱ و ۶.۶ اینچی بهره می‌برند. پنل مورد استفاده در این دو گوشی از نوع داینامیک امولد 2X با رزولوشن فول اچ‌دی اس که نرخ رفرش آنها بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. قابلیت نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی نیز ویژگی دیگری است که در این گوشی‌ها دیده می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید تجربه بصری کم‌نقصی از اندروید را روی این محصولات تجربه کنید.

سامسونگ سال گذشته ویژگی ویژن بوستر (Vision Booster) را برای بهبود خوانایی نمایشگر در محیط‌های پرنور ارائه کرد. حالا این ویژگی در سری جدید گلکسی S23 در چهار سطح مختلف عمل می‌کند تا بسته به شدت نور محیط، بتواند بهترین تصویر را در برابر چشمان شما به نمایش درآورد. قابلیت جدیدی که سامسونگ برای نخستین بار از آن استفاده کرده Enhanced Comfort نام دارد که از لحاظ عملکردی، نسخه پیشرفته‌تر فناوری محافظ چشم (Eye Comfort Shield) محسوب می‌شود تا هنگام استفاده از گوشی در محیط‌های کم‌نور و ساعات پایانی روز، چشمان شما کمتر خسته شود.

از نظر سخت‌افزاری در Galaxy S23 و S23 Plus شاهد استفاده از نسخه ویژه چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هستیم. این چیپ از یک هسته قدرتمند کورتکس X3 با فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز، دو هسته قدرتمند کورتکس A715 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته قدرتمند کورتکس A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و نهایتا سه هسته کم‌مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد تا در شرایط مختلف بتواند بهترین کارآیی را در عین مصرف پایین انرژی به ارمغان بیاورد. تفاوت این چیپ با نمونه‌های مشابه به فرکانس هسته قدرتمند X3 برمی‌گردد که از ۳.۲ گیگاهرتز به ۳.۳۶ گیگاهرتز ارتقاء پیدا کرده است. سامسونگ می‌گوید عملکرد کلی این گوشی در بخش پردازنده اصلی تا ۳۰ درصد و در بخش پردازنده گرافیکی تا ۴۱ درصد بهتر از نسل قبل است، اما برای اثبات این موضوع باید منتظر بررسی تخصصی آن باشیم.

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس تنها با ۸ گیگابایت رم وارد بازار می‌شوند و نسخه ۱۲ گیگابایتی ندارند. ظرفیت حافظه داخلی نیز در گلکسی S23 بین سه مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی متغیر است اما گلکسی S23 پلاس تنها در دو مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود.

ترکیب دوربین‌های این دو گوشی از نظر مشخصات فنی تفاوتی با نسل قبل ندارد. سامسونگ در این دو گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با ضریب اف ۱.۸، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲ و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با ضریب اف ۲.۴ و قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده کرده است. دوربین سلفی اما دستخوش تغییر شده و سامسونگ از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی جدیدش به‌جای سنسور ۱۰ مگاپیکسلی قبلی در این دو گوشی استفاده کرده است.

سامسونگ امسال توانسته ظرفیت باتری گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس را به اندازه ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش دهد. بنابراین ظرفیت باتری این دو گوشی به‌ترتیب به ۳۹۰۰ و ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده تا احتمالا شارژدهی بیشتری نسبت به نسل قبلی داشته باشند. البته برای اثبات این موضوع باید منتظر بررسی تخصصی آنها باشیم. گلکسی S23 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما مدل پلاس توانایی شارژ سریع ۴۵ واتی را نیز دارد.

قیمت گوشی های سامسونگ گلکسی S23 و S23 پلاس

Galaxy S23 سامسونگ در مدل پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 799 دلار و گلکسی S23 پلاس در مدل پایه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 999 دلار عرضه می‌شود. این محصولات در مدل‌هایی با دو برابر حافظه داخلی هم عرضه می‌شوند و البته قیمت بالاتری خواهند داشت. سامسونگ این دو گوشی را در تاریخ 28 بهمن روانه بازار می‌کند.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها