|

تازه ترین تحولات بازارهای جهانی

افزایش قیمت نفت و افت بهای طلا

نگرانی های مربوط به افزایش موارد ابتلا به کرونا در هند سومین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان، مانع بزرگی برای افزایش چشمگیر قیمت نفت بوده است.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز- بازارهای بین المللی امروز سه شنبه با افزایش نسبی قیمت نفت و کاهش بهای طلا فعالیت خود را آغاز کرده است. به گزارش رویترز، قیمت نفت در آغاز مبادلات سه شنبه در حالی با افزایش روبرو شده است که روز گذشته کاهش یافته بود. بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند سومین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان، مانع بزرگی برای افزایش چشمگیر قیمت نفت بوده است.
 
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 26 سنت افزایش به 65.91 دلار رسیده است. نفت برنت روز گذشته با افت 0.7 درصدی روبرو شد. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 23 سنت افزایش به 62.14 دلار رسیده است.  موسسه سرمایه گذاری ING Economics اعلام کرد: بی شک نگرانی های زیادی درباره چشم انداز تقاضای انرژی وجود دارد، به خصوص با توجه به شرایط وخیم بحران کرونا در هند. 
 
دولت هند به ارتش دستور داده است تا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کمک کند. کشورهای خارجی از جمله آلمان بریتانیا و آمریکا قول داده اند تا کمک های بهداشتی و درمانی را به هند ارسال کنند. بحران کرونا در هند در حالی است که اعضای اوپک پلاس قصد دارند در نشست هفته جاری خود درباره سیاست های تولید مذاکره کنند.
 
کمیته فنی اوپک پلاس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره رشد تقاضای نفت در سال 2021 را ثابت حفظ کرده است. در بازار فلزات گرانبها نیز قیمت طلا امروز با کاهش روبرو شده است. کاهش قیمت طلا در حالی است که سرمایه گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته جاری هستند. 
 
قیمت هر اونس طلا با 0.11 درصد کاهش به 1778 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی امروز افزایش داشته است. سرمایه گذاران منتظر اظهارات مهم جروم پاول رئیس بانک مرکزی امریکا در پایان نشست این هفته هستند. البته بعید به نظر می رسد فدرال رزرو امریکا در پایان این نشست سیاست های پولی و نرخ بهره را تغییر دهد.  قیمت هر اونس نقره نیز امروز با 0.1 درصد کاهش روبرو شد ولی قیمت پلاتین 0.3 درصد افزایش یافته است. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها