|

خبر مهم برای بازار طلا:

چین مجوز واردات میلیاردها دلار طلا را صادر کرد

5 منبع آگاه فاش کردند که چین به بانک های داخلی و بین المللی اجازه واردات محموله های بزرگ طلا را داده است.

لینک کوتاه کپی شد

شبنم فرزین پور؛ شایانیوز- 5 منبع آگاه فاش کردند که دولت چین به بانک های داخلی و بین المللی اجازه داده است تا مقادیر زیادی طلا وارد کنند. به گزارش رویترز، 5 منبع آگاه فاش کردند که چین به بانک های داخلی و بین المللی اجازه واردات محموله های بزرگ طلا را داده است، اقدامی که می تواند موجب افزایش احتمالی قیمت جهانی طلا پس از ماه ها افت شود.

براساس این گزارش چین بزرگترین مصرف کننده طلای جهان به شمار می رود و هر سال صدها تن طلا به ارزش ده ها میلیارد دلار وارد می کند ولی واردات این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و افت تقاضای داخلی با کاهش روبرو شده است.

با توجه به رونق مجدد اقتصادی چین از شش ماه دوم سال قبل، تقاضا برای جواهرات شمش و سکه طلا نیز به تدریج رو به افزایش است. این مساله موجب شده تا قیمت داخلی طلا در بازار چین بیشتر از بازارهای بین المللی شود و به همین دلیل واردات طلا برای تجار و بازرگانان سودآور شده است. قیمت هر اونس طلا در بازار چین هم اکنون 7 تا 9 دلار بالاتر از قیمت جهانی است. 

چین احتمالا 150 تن طلا به ارزش 8.5 میلیارد دلار وارد خواهد کرد

4 منبع آگاه گفتند چین احتمالا 150 تن طلا به ارزش 8.5 میلیارد دلار وارد خواهد کرد. بخش عمده ای از طلای مورد نیاز چین از استرالیا، آفریقای جنوبی و سوئیس وارد می شود. بانک مرکزی چین واردات طلا به این کشور را کنترل می کند. آمارهای گمرک نشان می دهد از فوریه 2020 تاکنون چین به طور متوسط هر ماه 600 میلیون دلار معادل 10 تن طلا وارد کرده است. 

در سال 2019 واردات طلای چین هر ماه به 3.5 میلیارد دلار یعنی حدود 75 تن رسیده بود.  افت تقاضای جهانی طی ماه های اخیر موجب شده است تا قیمت طلا از رکورد 2050 دلار در هر اونس ، با کاهش محسوسی روبرو شده و وارد کانال 1700 دلاری شود. یک منبع دولت هند نیز فاش کرده است که تقاضای طلای این کشور نیز بار دیگر با افزایش روبرو شده و واردات طلا طی ماه مارس به بیش از 160 تن رسیده است. چین و هند مجموعا بیش از 40 درصد تقاضای جهانی طلا را تشکیل می دهند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی