|

(ویدئو) اظهارات جنجالی سعید قاسمی علیه مهسا امینی

سعید قاسمی فعال سیاسی اصولگرا و سردار بازنشسته سپاه با صحبت های خود درباره ناآرامی های سال قبل کشور و ماجرای مهسا امینی بار دیگر خبرساز شد.

لینک کوتاه کپی شد

سعید قاسمی، فعال سیاسی اصولگرا و سردار بازنشسته سپاه که با اظهارنظرهای جنجالی اش شناخته می شود، با صحبت های جدید خود درباره ی ناآرامی های سال گذشته ی کشور و ماجرای مهسا امینی بار دیگر خبرساز شده است. کانال تلگرامی «اصلاحات نیوز» ویدئویی از سخنرانی سعید قاسمی در مراسمی مرتبط با حجاب را منتشر کرده که وی در آن اظهارات بحث برانگیزی را مطرح می کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزیاتو، این مراسم که برای اعتراض به لایحه عفاف‌ و حجاب بود و «همایش مردمی ۵۰۰۰ نفری» نام داشت، روز دوشنبه ۸ خرداد، بر اساس آنچه در پوستر این مراسم آمده، در راستای «مطالبه‌ گری گروهی تحت عنوان امت حزب‌الله از روسای قوای سه‌گانه برای استرداد لایحه ننگین ضدحجاب» برگزار شد و سعید قاسمی و حمید رسایی از سخنرانان آن بودند.

791718_809

سعید قاسمی در این مراسم حوادث سال گذشته ی کشور را «فتنه ای برنامه ریزی شده با شعار مزخرف زن زندگی آزادی» عنوان کرد و ضمن خطاب کردن مهسا امینی با واژه ای غیراخلاقی، مدعی شد وی «فردی آموزش دیده و عضو کومله» بود. قاسمی همچنین گفت: «رئیس مجلس هم تحلیل اشتباه کرد در این مورد که انتظار معذرت خواهی از نیروی انتظامی داشت.»

سعید قاسمی بارها با اظهارات جنجالی خود خبرساز شده و حتی با شکایت قانونی مواجه شده است.

در یکی از این موارد، سعید قاسمی در سال ۹۸ در گفتگو با برنامه اینترنتی «رو در رو» مدعی فعالیت نظامی نیروهای سپاه در جنگ بوسنی در پوشش اعضای هلال احمر شد، اظهاراتی که تکذیب مقامات نظامی سپاه و احضار وی به دستگاه قضا با شکایت هلال احمر را به دنبال داشت. قاسمی در این مصاحبه گفته بود: «در بوسنی تحت پوشش هلال احمر رفته بودیم و به نیرو‌های مجاهدین آموزش نظامی می‌دادیم و با القاعده‎ای‎ها با هم بودیم.»

139310092302496334405714

سعید قاسمی کیست؟

سعید محمدقاسمی لنگرودی معروف به سعید قاسمی، متولد سال ۱۳۳۹ در تهران، با اصالت گیلانی، نظامی بازنشسته، فعال سیاسی و مدرس دانشگاه است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت ایران است و هم اکنون در دانشگاه شهید رجایی معماری تدریس می‌ کند.

در طول جنگ ایران و عراق از فرماندهان سپاه پاسداران بود. در آخرین مسئولیت رسمی خود، معاون اطلاعات نظامی نیروی دریایی سپاه بود. مشارکت در بازسازی اماکن و خانه‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده ی غرب کشور (کرمانشاه و سر پل ذهاب) از جمله آخرین فعالیت‌ های او است. وی همچنین عضو پیشین شورای مرکزی انصار حزب‌الله است.

سعید قاسمی که در حال حاضر در برخی مخافل به سخنرانی می‌پردازد، بارها به دلیل ادبیات کوچه بازاری و اظهارات تند خود در سخنرانی هایش مورد انتقاد قرار گرفته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • علی ارسالی در

    عالی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها