|

السالوادور

السالوادر از افت قیمت بیت کوین استقبال کرد

El Salvador Buys 100 More Bitcoins

السالوادور 100 بیت کوین دیگر را در زمان بحبوحه ی فروش بیت کوین و ترس ناشی از نوع جدید ویروس کوید-19 خریداری کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به نظر می رسید که بیت کوین آماده است تا به نقطه ی اوج خود در سال 2021 برسد و خود را برای شکستن مقاومت 60000 دلاری آماده کرده بود اما اخبار منتشر شده در خصوص ویروس کووید-19 نه تنها بازار ارزهای دیجیتال بلکه به کل, بازار های اقتصادی را متحول کرد.

با منتشر شدن گزارش های مربوط به شیوع ویروس جدید کوید-19 بسیاری از رمزارز ها با کاهش قیمت شدید و فروش بسیار همراه شدند اما در ارتباط با بیت کوین اوضاع کمی متفاوت پیش رفت. علیرغم هشدار اخیر صندوق بین المللی پول (IMF) السالوادور درست در لحظه ی ضربه ی سنگین کوید-19 به بیت کویت با خرید 100 بیت کوین دیگر تعداد کل بیت کوین های خزانه خود را به 1220 رساند.

رئیس جمهور السالوادر در روز جمعه ی سیاه در توییتی اعلام کرد که کشورش از این کاهش قیمت استفاده خواهد کرد او نوشت: 100 سکه اضافی با تخفیف به دست آمد.

BIT-ElSalvador

هیئت مشاوره سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جمعه نوع جدیدی از ویروس کوید 19 را که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد به عنوان یک ویروس بسیار واگیردار طبقه بندی کرد و نام Omicron را بر آن گذاشت.

انگلستان پروازهای 6 کشور آفریقایی را در پی این اخبار مسدود کرده است و درنتیجه ی آن بازار سهام با ریزش مواجه شده است. بازار کریپتوها در روز جمعه میلیارد ها دلار سقوط کرد. قیمت بیت کوین از 59165 دلار در بعدازظهر پنجشنبه به 53798 دلار در بعدازظهر جمعه کاهش یافت.

Bit-Chart

رئیس جمهور بوکله طی هفته ی گذشته طرحی را برای ساخت اولین شهر بیت کوینی جهان اعلام کرد. این شهر با اوراق قرضه بیت کوین تامین میشود و در آن هیچ مالیاتی جز مالیات بر ارزش افزوده (VAT) دریافت نمی شود.

با این حال یک روز پس از اعلام رئیس جمهور السالوادور برای ساخت چنین شهری صندوق بین المللی پول (IMF) به این کشور درباره استفاده از بیت کوین به عنوان ارز قانونی هشدار داد و دلایل هشدار خود را هم خطرات قابل توجه برای حمایت از مصرف کننده, یکپارچگی مالی و ثبات مالی عنوان کرد همچنین اضافه کرد که این اتفاق باعث ایجاد بدهی های احتمالی خواهد شد.

باید دید واقعا السالوادر از خرید بیت کوین آن هم درست در بحبوحه فروش کریپتوها و با ظهور نوع جدیدی از کوید-19 چه هدفی داشته است؟

به هر صورت بیت کوین به عنوان محبوب ترین رمزارز جهان که به نظر میرسد مورد حمایت السالوادر قرار دارد امروز با قیمت 54,306 دلار در بازار معامله می شود.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها