|

بایدها و نبایدهای جلسه اول خواستگاری/ اینا رو رعایت کن دل مادرشوهر رو ببر

یکی از نکاتی که بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند استایل در مراسم خواستگاری است رابطه مستقیم با اعتماد به نفس است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مراسم خواستگاری کلید ازدواج و مهمترین مراسم قبل از ازدواج است که برای آشنایی بیشتر و تایید دو خانواده برای ازدواج صورت می‌گیرد. این آیین یکی از رسومات نیکو در بین ایرانیان به شمار می‌رود و نقش و اهمیت خانواده را در این سنت نشان می‌دهد. برگزاری آیین خواستگاری نوعی کسب اجازه از خانواده‌هاست که زمینه‌ پایداری ازدواج را هم فراهم می‌کند. طبق اعتقادات جامعه ایرانی، معمولا سعی می‌شود این مراسم را در اعیاد برگزار کنند تا به قولی خوش یُمن باشد. اکنون که به روزهای آخر ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و عید فطر را در پیش داریم برخی از خانواده‌ها اینگونه مراسمات را در این عید برپا خواهند کرد. از این رو بد نیست درباره بایدها و نبایدهای پوشیدن لباس در این شب مهم بدانیم؛ با ما همراه باشید تا نکاتی را در این خصوص مرور کنیم.

40

رنگ‌های جیغ را فراموش کنید

بهتر است در جلسه خواستگاری از پوشیدن لباس‌های سر تا پا سفید رنگ پرهیز کنید و این رنگ را برای مراسم‌های بعدی نگه دارید. اما این بدان هم معنی نیست که سراغ رنگ‌های جیغ مثل قرمز یا رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای بروید. در عوض می‌توانید از تناژ رنگی سبز، کرم شکلاتی و صورتی ملایم استفاده کنید.

4

پوستتان را پنهان نکنید

زیبایی مهم است، اما مهم‌تر از آن زیبایی طبیعی است. خودتان را زیر خروارها ماده آرایشی پنهان نکنید. همانی که هستید باشید. سعی کنید از آرایش‌های تند و زننده پرهیز کنید و به یک آرایش ملایم و طبیعی و متناسب با رنگ پوستتان بسنده کنید تا زیبایی را در کنار سادگی داشته باشید.

2

مدل مو را از قلم نیندازید

این نکته را فراموش نکنید که در زمان انتخاب لباس برای خواستگاری باید به مدل موهای خود نیز توجه کافی داشته باشید. اما از شینیون کردن یا مدل موهای شلوغ برای موهای خود خودداری کنید؛ سراغ مدل‌های ساده و باز بروید. به عنوان مثال موهای خود را کرلی کنید.

لباس های رسمی را انتخاب کنید

توجه داشته باشید خواستگاری یک مراسم رسمی است پس بهتر است از پوشیدن لباس‌های اسپرت و تنگ دوری کنید. سراغ استایل‌هایی بروید که رسمی‌ است. به عنوان مثال میمی‌توانید از کت و شلوار، اورال، شومیز و شلوار استفاده کنید.

 

6

از کفش و توربان‌های مجلسی دوری کنید

برای خواستگاری بهتر است از صندل‌های راحتی یا کفش‌هایی با پاشنه های کوچک استفاده کنید. کفش‌های پاشنه بلند مناسب این مراسم نیست. اگر قصد داریم در این مراسم حجاب داشته باشید سراغ توربان‌های مجلسی با طیف رنگی جیغ نروید و به جای آن می‌توانید از مدل‌های مختلف بستن شال و روسری استفاده کنید. اکسسوری‌ها نیز به ظاهر شما زیبایی می‌بخشد اما بهتر است سراغ آیتم های ساده بروید تا بیشتر بدرخشید.

1

یکی از نکاتی که بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند استایل در مراسم خواستگاری است رابطه مستقیم با اعتماد به نفس است. هر چقدر که شما در لباس خود راحت‌تر باشید، ذهن شما کمتر درگیر آن شده و با اعتماد به نفس بیشتری در مراسم حضور پیدا خواهید کرد. لازم به ذکر است نحوه پوشش شما در درجه اول به سلیقه شما مرتبط است و پس از آن به ویژگی‌ها و اعتقادات و سنت دو خانواده. توجه به نکاتی که ذکر شد به زیبایی شما می‌افزاید. برای ساختن یک شب به یاد ماندنی بهتر است به آنچه بر تن می‌کنید توجه کنید تا علاوه بر احترام به خانواده‌ها، در این مجلس بدرخشید.

7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی