|

عبور از «محدودیت سازی» در فروش خودرو اجرایی شد

تقریبا سه هفته پیش بود که مدیر فروش و بازاریابی سایپا خبر از حذف برخی محدودیت‌های ثبت نام در طرح‌های فروش خودروسازان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از خودروتک، لغو شروط فروش فوق العاده خودرو در فروش‌های اخیر خودروسازان به اجرا درآمد، موضوعی که سبب شد شهروندان بیشتری مجاز به ثبت نام شوند. تا پیش از این، اگر فردی ظرف ۴۸ ماه گذشته خودرو از ایران‌خودرو و سایپا خریده بود، دیگر نمی‌توانست در طرح‌های فروش شرکت کند.

هدف وزارت صمت از اعمال این محدودیت، به نوعی توزیع شانس برند‌ه شدن در طرح‌های فروش، بین کسانی بود که در چهار سال گذشته مستقیما از خودروسازان خرید نکرده‌اند. این در حالی بود که این شرط به راحتی و با اجاره کارت ملی شهروندان قابل دور زدن بود، به‌خصوص برای دلالان و سوداگران. شرط دیگر - در رهن ماندن یک ساله سند- نیز برای آن بود که شهروندان اقدام به فروش خودروی خود بلافاصله پس از تحویل آن نکنند تا بازار در التهاب قرار نگیرد و قیمت کنترل شود. با این حال، این محدودیت نیز جوابگو نبود و خیلی‌ها به شکل صوری اقدام به فروش خودروی صفر خود کردند و قیمت نیز کنترل نشد.

دومینوی حذف محدودیت‌های فروش خودرو اما همچنان ادامه دارد و در فروش جدید خودروسازان، شروط دیگری نیز کنار گذاشته شده‌اند. بر این اساس، شرط پلاک انتظامی غیر فعال و تطابق کدپستی متقاضی و نمایندگی نیز از لیست محدودیت‌های ثبت نام در فروش خودروسازان کنار گذاشته شد‌ه‌اند. در این بین، شرط پلاک انتظامی غیر فعال برای این بود که مثلا عدالت در فروش خودرو با قیمت دستوری رعایت شود و شانس برنده شدن آنها که پلاک فعال ندارند (احتمالا خودرو ندارند) در طرح‌های فروش بالا برود. حالا این شرط نیز حذف شده تا به تعداد افراد مجاز برای شرکت در طرح‌های فروش خودرو اضافه شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها