|

بهترین خواص روغن زیتون در زیبایی + نحوه درست استفاده از روغن زیتون برای پوست و مو

استفاده از روغن زیتون برای داشتن پوست و موی زیبا ثابت شده و ما اینجا در مورد خواص درمانی و زیبایی روغن زیتون برای پوست و مو صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید بشه گفت داشتن پوست و موی سالم و درخشان، آرزوی اکثر آدماست. تاثیر شادابی و سلامت پوست و مو در زیبایی بر کسی پوشیده نیست و تلاش های زیادی صورت میگیره تا زیبایی رو به پوست صورت و بدن و همینطور موها برگردونه.

سبک زندگی سالم و رسیدگی به اندازه و کافی به پوست و مو قطعا دو عامل مهم برای حفظ شادابی و سلامت اون هاست. شاید این روزا خیلی ها به دنبال روش های پیچیده برای توجه به پوست و موی خودشون باشن اما باید بگیم که خیلی وقتا انجام خیلی از کارها تاثیر آنچنانی نداره و روش های خونگی و ساده میتونه نیاز پوست و موی ما رو برطرف کنه. استفاده از روغن زیتون برای داشتن پوست و موی زیبا و سالم به اثبات رسیده و میشه از اون به بهترین شکل بهره برد به ویژه در فصل پاییز که خشکی هوا بیشتر میشه و پوست نیاز بیشتری به رطوبت داره. در ادامه این مطلب، در مورد خواص درمانی و زیبایی روغن زیتون برای پوست و مو صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

oliveoil-3

تاثیرات مثبت روغن زیتون روی پوست

خاصیت مرطوب و نرم کنندگی

مواد مغذی موجود در روغن زیتون خاصیت نرم کنندگی برای پوست دارن و میتونن لطافت رو به پوست ما برگردونن. خیلی از مناطق کشور ما آب و هوایی خشک داره که این موضوع، لزوم استفاده از مرطوب کننده و نرم کننده رو برای پوست بیشتر میکنه. روغن زیتون میتونه به عمق پوست نفوذ کرده و اون رو از داخل مرطوب کنه. اسیدهای چرب و ویتامین E موجود در روغن زیتون به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی اون به ویژه در فصل پاییز کمک میکنن.

oliveoil-2

خاصیت پاک کنندگی

شاید ندونید اما روغن زیتون یکی از بهترین روغن های گیاهی برای پاکسازی پوست محسوب میشه. این روغن خواص ضد باکتری و ضد میکروبی داره و پوست رو از عفونت ها و باکتری ها پاک میکنه.

خاصیت درمانی

اگر پوست حساسی دارید که خیلی وقتا اگزما و مشکلاتی پیدا میکنه، روغن زیتون بهترین درمان برای اونه. آنتی ‌اکسیدان‌ های موجود در روغن زیتون، میتونه سلول‌ های آسیب ‌دیده‌ پوست رو بازسازی کنه. علاوه بر این ماساژ پوست با روغن زیتون، خاصیت ارتجاعی پوست رو افزایش میده و چروک شدن پوست ناشی از نور خورشید و افزایش سن رو به تاخیر میندازه.

oliveoil-4

تاثیرات مثبت روغن زیتون روی مو

آنتی اکسیدان‌ های موجود در روغن زیتون مواد غذایی ضروری رو به پوست سر می رسونه و رشد مو رو به دنبال داره. روغن زیتون همچنین منافذ کف سر شما رو باز میکنه، به عمق فولیکول‌ ها میره و اونها رو با مواد مغذی پر میکنه.

ماساژ دادن آروم مو با روغن زیتون نه تنها باعث بهبود گردش خون در پوست سر میشه، بلکه پوست سر رو تقویت، بازسازی و نرم میکنه، به رشد سریع مو کمک میکنه و همچنین موجب تقویت پیاز مو و قوی، بلند و درخشان شدن مو میشه.

oliveoil-6

نکته مهم در استفاده از روغن زیتون برای پوست و مو

برای استفاده از خواص عالی روغن زیتون برای پوست و مو شما می تونید هم از محصولات آرایشی و بهداشتی با فرمولاسیون حاولی روغن زیتون استفاده کنید و هم می تونید توی خونه مستقیما از این روغن بهره ببرید. فقط توجه داشته باشید از نوع فرابکر و مرغوب روغن زیتون استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید ابتدا روغن زیتون رو روی دست خودتون تست کنید اگر بعد از گذشت چند ساعت واکنشی مشاهده نکردید اون رو روی پوست صورت هم استفاده کنید.

برای موی سر هم بهتره روغن زیتون روی پوست سر ماساژ بدید و از ریشه تا سر مو رو به این روغن آغشته کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر، حدود 15 تا 20 دقیقه موهای خودتون رو با کلاه یا حوله بپوشونید سپس موها رو با شامپو و آب گرم بشویید.

oliveoil-5

اگر به زیبایی و آراستگی خودتون اهمیت میدید، صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها