|

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ / خودت یکیشو میزنی دوستت اون یکیشو؟ / بیا بگم کدوم بهتره

ضد آفتاب ها انواع بسیار مختلفی دارند که در این مطلب ما میخوایم با فرق بین رنگی و بی رنگ اونها آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کرم های ضد آفتاب یکی از باید های زندگی خانوم هاست. البته این جمله مختص اون دست از خانوم هایی میشه که به سلامت و زیبایی پوستشون اهمیت میدن و برای رسیدگی بهش تحقیق و تلاش می کنند. اما با توجه به اینکه دیگه برندهای کرم های ضد آفتاب خیلی فراوون شدند و از طرفی هم این محصولات در دو نمونه رنگی و بی رنگ تولید و عرضه می شوند، خب انتخاب گاهی برای افراد دشوار خواهد بود. چرا که نمیدونن در واقع کدوم یک از اونها مناسب پوستشون هستش و کدوم یک سلامت صورتشون رو تامین میکنه. در اینجا ما میخوایم به بطن این قضیه رفته و بدونیم که کدوم کرم، یعنی ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟

تموم کرم های ضد آفتاب چه رنگی و چه بی رنگ از پوست شما در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت دارند. این محصولات به دو شکل از پوست در مقابل نور خورشید محافظت دارند که خب در نوع اول با مسدود کننده‌ های شیمیایی مانند آووبنزون تولید میشن و اشعه نور خورشید رو مثل یک اسفنج جذب می کنند. دوم اینکه از مسدود کننده‌ های فیزیکی مثل اکسید روی همچون یک سپر عمل می کنند. کرم های ضد آفتاب رنگی درست به مانند بی رنگ ها همه ویژگی های مهم برای سالم نگه داشتن پوست رو دارند، به علاوه دو خصوصیت اضافه که شامل دو مورد زیر می شوند.

1- رنگدانه‌ های قرمز، سیاه و زرد به میزان مختلفی ترکیب می‌ شوند تا با رنگ پوست شما مطابقت پیدا کنند. این عملکرد جنبه زیبایی برای صورت دارد.

2- این رنگدانه‌ ها میتونن نور مرئی رو از گوشی‌ های هوشمند، مانیتورها و سایر تجهیزات LED منعکس کنند. این عملکرد نیز جنبی سلامتی دارد.

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

ویژگی های ضد آفتاب بی رنگ

کرم ضد آفتاب بی رنگ بدون اینکه جنبه زیبایی داشته باشه و تغییر رنگی در پوست رخ بده، وظیفه حفاظت از پوست رو انجام میده اما در نهایت کمی سفیدی بر جای میگذاره. این محصولات با فرمولاسیون های مختلف به صورت لوسیون، ژل، اسپری و استیک تولید می شوند و میشه گفت در مقابل کرم ها رنگی محافظت نسبتا کمتری دارند، مگر اینکه دارای فرمولاسیونی مبتنی بر مواد معدنی باشند. از ویژگی های این سبک از کرم های ضد آفتاب میتوان به مواردی اشاره داشت مثل اینکه متناسب برای همه نوع پوستی تولید می شوند. شفاف و البته بدون چربی هستند اما ممکنه یکم سفیدی جا بزارند. در فروشگاه‌های مختلف و در انواع SPF موجود هستند.

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

ویژگی ضد آفتاب های رنگی

این محصولات دارای رنگدانه های اضافی هستند که بتونن با رنگ پوست شما مطابقت پیدا کنند. به همین دلیله که ضد آفتاب های رنگی در رنگ های مختلفی تولید میشن. همچنین مواد معدنی رایج مورد استفاده در این نوع ضد آفتاب‌ها شامل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم می باشد. اکسیدهای آهن در مسدود کردن نور آبی و هر دو نوع اشعه UV (A و B) موثر هستند. از ویژگی های این کرم میتوان به مواردی اشاره داشت مثل اینکه به پوشاندن قرمزی و لک و تغییر رنگ ها کمک خوبی دارند. یه ظاهر طبیعی تحویل شما خواهند داد و نیاز به زیرسازی خصی هم ندارند. ضد آفتاب های رنگی میتونن محافظت بیشتری در برابر نور خورشید از پوست داشته باشند و در رنگ ها مختلف مطابق با رنگ پوست افراد طراحی و تولید می شوند. 

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها