|

گیاهان نور کم که در آپارتمان های تاریک و بد نور رشدشون صد برابر میشه لامپ خونه بسشونه

در این مقاله چندتا از گیاهان نور کم رو بهتون معرفی کردیم که میتونن در خونه های تاریک و بدون پنجره هم رشد عالی داشته باشن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از بهترین تصمیماتی که هر کسی میتونه برای بهبود دکوراسیون خونش بگیره استفاده از گیاهان آپارتمانی در چیدمان هست چرا که این زیبارویان میتونن چنان زیبایی و شکوهی به دکور اضافه کنن که حد و اندازه نداره و خب کیه که از این موضوع بدش بیاد چرا که شما میتونید با یه هزینه ی کم یه جلوه ی بینظیر و فوق العاده به وجود بیارید که چشم هر بیننده ای رو میگیره و مجذوب خودش میکنه البته که شما در این بین میتونید از بین گرانترین گل های آپارتمانی در ایران هم انتخاب داشته باشید ولی حتی این گرانترین ها هم به اندازه ی یه دکوری جیبتون رو خالی نمیکنن و اونقدرا که باید و شاید براتون هزینه بر نخواهند بود پس با این حساب بدون فکر و تامل دل به نگهداری از این سبزرویان زیبا بسپارید.

البته که فکر نکردن تنها تا اون جایی خوب هست که شما دلتون برای رفتن به سراغ نگهداری از گل و گیاه راضی باشه وگرنه شما باید به این که چه گیاهی رو برای نگهداری و پرورش انتخاب میکنید حسابی فکر کنید و برای این موضوع بی گدار به آب نزنید چون این موضوع میتونه هم برای خودتون بد باشه و هم برای گیاهی که انتخاب میکنید چون در صورتی که نتونید شرایط لازم برای رشد و حیات اون گیاه زبون بسته رو فراهم کنید با دستای خودتون باعث مرگش خواهید شد که خب این موضوع توی روحیه تون هم تاثیر بد میذاره مثلا در صورتی که خونه تون نورگیر بدی داره و تاریکه باید گیاهان نور کم رو برای نگهداری انتخاب کنید که سایه دوست هستن و در شرایط این مدلی به خوبی رشد میکنن که خب در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان نور کم

دیفن باخیا از گیاهان نور کم

یکی از بهترین گیاهانی که برای خانه های کم نور و تاریک نگهداری اون پیشنهاد میشه دیفن باخیا هست که یه گیاه دو رنگی و سایه دوست هست و میتونه توی محیط های کم نور رشدی برابر با یه متر هم داشته باشه که خب این واقعا عدد فوق العاده ای هست. شاید حتی براتون جالب باشه که بدونید با وجود این که دیفن باخیا نور کم رو دوست داره میتونه توی محیط هایی که اصلا نور ندارن هم به خوبی رشد کنه از این رو حتی برای راه پله های تاریک که چراغ مدام در اون ها روشن نیست و پنجره ندارن هم میتونه به حیات خودش ادامه بده. 

در خصوص شرایط آبیاری این گیاه باید بگیم که می بایست منظم باشه چرا که این گیاه رطوبت رو دوست داره ولی خب نباید طوری هم باشه که خاکش همیشه ی خدا مرطوب باشه پس در این زمینه اعتدال داشته باشید. موضوع دیگه این هست که برگ های این گیاه سمی هست پس نباید خورده و یا جویده بشه از این رو باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور باشه.

گیاهان نور کم

فیتونیا از گیاهان نور کم

یکی از زیباترین گیاهانی که از برگ های کوچک و بسیار زیبایی برخوردار هست فیتونیاست که بومی آمریکای جنوبیه و یه گیاه کاملا سایه دوست هست به همین دلیل در مناطق بدون نور به زیبایی هر چه تمام تر رشد میکنه منتها آبیاری زیادی میخواد و شاید براتون جالب باشه که در خصوص این گیاه بدونید که در صورتی که محیط رشدش از نور بسیار کمی برخوردار باشه رنگ برگ هاش روشن تر میشن و در صورتی هم که نور شدید و مستقیم بهش بتابه برگ ها دچار چین خوردگی خواهند شد. 

این رو هم در خصوص آبیاری این گیاه اضافه کنیم که حتما باید منظم باشه و به هیچ وجه فراموش نشه و همیشه خاکس مرطوب باشه چون در غیر این صورت شرایط کم آبی رو تحمل نمیکنه و از بین میره.

گیاهان نور کم

فیکوس بنجامین از گیاهان نور کم

بریم سراغ آخرین گیاهی که در لیست این مقاله میخواهیم بهتون معرفی کنیم یعنی فیکوس بنجامین زیبا که بهش گیاه برگ ریز هم میکن چرا که برگ های این زیبارو تند تند میریزن و خب حتی در این حالت هم یه منظره ی بسیار زیبا و رویایی ایجاد میکنن که آدم از دیدنش سیر نمیشه. این گیاه نه تنها به شرایط خاصی برای نگهداری نیاز نداره بلکه در صورتی که اون رو توی نور زیاد و مستقیم قرارش بدید از بین میره و از این رو حتی نمیخواد به نورش هم رسیدگی کنید فقط بذاریدش یه گوشه و از زیبایی منحصر به فردش لذت ببرید و حسابی پزش رو بدید. در خصوص ریزش زیاد برگ هاش هم باید بگیم که در صورتی که زیاد آبیاری بشه این موضوع اتفاق میفته که باید میزان آبیاری رو رعایت کنید تا این مسئله هم به شکل نرمالش برگرده.

گیاهان نور کم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها