|

تفاوت کابینت ممبرانو کابینت مدرن / قبل اینکه جیبت خالی شه با بدیا و دلبریاشون آشنا شو

کابینت های ممبران و مدرن طرفداران بسیای دارند، اما آیا مزایا و معایب این دو سبک کابینت رو میدونید؟ اگر خیر با ادامه مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کابینت ها یکی از عناصر اصلی در هر آشپزخانه به حساب میان که خب بود و نبودشون به کل کاربری این فضا رو تغییر میده. اگر باشند اون فضا میشه اشپزخونه و اگر نباشند فضای مورد نظر اتاقکی بیش نیست که حتی در برخی مواقع اتاقک هم محسوب نمیشه و با هال یا پذیرایی یکی دیده میشه. 

کابینت های ممبران و مدرن دو نوع از پر طرفدار ترین کابینت های موجود در بازار هستند که سالهاست طرفداران خود را دارند. یک کابینت اصولی و با کیفیت میتونه عوامل مختلفی مثل فضای ذخیره‌ سازی کافی، دسترسی آسان به وسایل و تجهیزات آشپزخانه و حتی فضایی برای نمایش دکوری‌ها رو به خوبی فراهم کنه. از طرفی هم جنس و طراحی کابینت ها در دوام و موندگاریشون بسیار پر اهمیته. شما میتونید با دونستن نکات مختلف در رابطه با دو کابینت نام برده، و البته با توجه به سلیقه خود انتخاب کرده و بهترین گزینه رو در آشپزخانه منزل جذابتون اجرا نمایید. در ادامه با مزایا و معایب کابینت های مدرن و ممبران آشنا خواهیم شد.

6834564

مزایا کابینت ممبران

کابینت های ممبران دارای ظواهر بسیار خوبی هستند. در واقع این دست از کابینت ها با طراحی و رنگ های متنوعی که دارند، میتونن ظاهری بسیار شیک و مدرن به آشپزخونه ببخشند. از طرفی هم کابینت های ممبران به نسبت کابینتهای چوبی از هزینه کمتری برخوردار هستند و میتونن گزینه ای اقتصادی برای مشتریان باشند. این سبک از کابینت ها برخلاف خیلی از کابین های چوبی، چون پوشش PVC دارن میتونن در مقابل رطوبت خیلی بهتر عمل کنن و آسیب کمتری هم ببینند. کابینت های ممبران اغلب خیلی راحت تمیز میشن و چندان به مراقبت آنچنانی نیاز ندارند. طرح و رنگ های بیار مختلفی از اونها در بازار موجود است که خب این امکان رو به شما میدن تا بتونید با هر سلیقه ای که داید انتخاب نماید. 

1035724

معایب کابینت ممبران

اما از معایب کابینت های ممبران هم باید گفت و یکی از مهمترین اونها اینه که گرچه مقاومت مناسبی در برابر رطوبت دارند، اما به نسبت کابینت های چوبی ممکنه که دوام خیلی کمتری داشته باشند و اینجوری بعد از چند سال یا تعمیر میخواین یا تعویض. سطح کابینت های ممبران به شکلیه که ممکنه خیلی راحت خش بیوفته و خوشگلیش رو کم کنه. درسته که گفتیم تنوع زیادی داره، اما شاید مشتریان نتونند به اون میزانی که دلشون میخواد سفارشی درخواست کنند. کابینت های ممبران نسبت به حرارت زیاد، خیلی حساس میشن و قرار دادن اجسامی که داغ هستن بر روی اونها میتونه باعث آسیب کابینت ها بشه. از سمتی هم یکسری از مواد PVC ممکنه که دارای ترکیبات شیمیایی باشن که کیفیت هوای داخلی رو تحت تاثیر قرار میدن، مخصوصا اگر کیفیت تولید جوری باشه که پایین باشه. یادتون نره که ممبران ها بهترین گزینه برای کابینت های نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک شناخته میشه.

638454

مزایا کابینت مدرن

اما اگر بخوایم از خوبی های کابینت مدرن بگیم باید اشاره کنیم به اینکه اغلب دارای خطوط ساده و طراحی های مینیمالیستی هستند که میتونه یک ظاهر شیک و امروزی در آشپزخونه ایجاد کنه. این سبک از کابینت ها از مواد مختلفی همچون MDF، هایگلاس، چوب طبیعی و فلز تولید میشن که خب امکان انتخاب طبق سلیقه و خواسته کاربران رو فراهم میسازه. اما از دیگر خوبی های کابینت مدرن اینه که از یکسری امکانات جذاب مثل سیستم‌ های کشویی و تقسیم‌ بندی‌ های هوشمند دارند که همین ها به بهینه سازی فضای ذخیره سازی کمک خوبی دارد. طراحی کابینت های مدرن مدلیه که دسترسی به وسایل و مواد غذایی رو خیلی راحت تر میکنن، مخصوصا که اگه از طراحی های باز و فراگیر بهره ببره.

IMG_9686

معایب کابینت مدرن

و اما معایب این سبک کابینت جذاب اینه که چون از مواد خاص و طراحی های یونیک استفاده دارد، خب هزینه ای هم بیشتر میشه و نسبت به کابینت های سنتی گرونتر هستند. از طرفی هم یکسری از کابینت های مدرن ممکنه که در مقابل خراشیدگی، رطوبت و همچنین حرارت حساس باشند که خب همین مسائل باعث میشه تا نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشند. طراحی های مدرن ممکنه که برای هر خانواده و سلیقه ای مناسب نباشه و مثلا افرادی که سنتی گسند هستند، چندان علاقه مند به کابینت های مدرن نخواهند بود. اگر در آینده نیاز ببینید که باید تغییراتی ایجاد کنید، برخی از سیستم های مدرن ممکنه که نیز به سازگادی جدید داشته باشند که این موضوع میتونه چالش برانگیز بشه. 

کابینت-مدرن-مشکی-سفید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها