|

تزیین سالاد فصل و شیرازی واسه یه میز خوشگل / باسلیقه بودن اتفاقی نیست باید بلد باشی

اگر شما هم دلتون یه دیزاین خوشگل و ساده واسه سالادتون میخواد، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با نمونه هایی جذاب آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید در نگاه اول تزیین یک سالاد چندان سخت به نظر نیاد و یه جورایی سه سوته باشه، اما درست زمانی که دست به کار میشید، می بینید ای وای هیچ طرح و نقشی به ذهنتون نمیرسه و اونجاست که میگین ای کاش چهار تا نمونه میدیدیم. خوشمزگی یک خوراکی حالا میخواد غذابی اصلی باشه یا دسر و سالاد ها و میوه جات و غیره، ابتدا به زیبایی که دارند بستگی داره. شما میتونید در حالی که طعم و بو از غذاتون میباره، اما تزیینی نکرده باشید، پنجاه درصد اشتها رو از فرد بگیرید و طعم غذا رو هم نصف کنید. بله تا به همین میزان دیزاین و رنگ و لعاب خوشمزه جات اهمیت داره و قابل توجهه. 

قبلتر در رابطه با دیزاین سینی مزه صحبت کردیم، اما اینبار میخوایم به شکل مخصوص بریم سراغ دیزاین سالاد ها. انواع سالاد های مشهور که در ایران و بین سفره های ایرانی دیده و خورده میشه. بی شک زیبایی و داشتن قیافه جذاب برای یک سالاد میتونه خیلی مفید باشه چرا که سالاد ها از مواد غذایی رنگی و دلبرانه تشکیل میشن و به همین علت میتونن ظواهری اشتها آور و چشمک زن به خود بگیرند. مثلا همین سالاد شیرازی معمولی که ساده تری نوع سالاد محسوب میشه، خیلی وقتا میتونه با دیزاین خوشگلی که بهش میدیم خوشمزه تر هم به نظر برسه و سفره و یا میزمون رو به شدت جذاب تر کنه. می پرسید چطور؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با دیزاین چند سالاد رو یاد بگیریم.

تزیین سالاد

تزیین سالاد شیرازی به روش جدا کردن مواد از همدیگه

درسته که یک سالاد شیرازی اصیل در واقع باید مواد با هم مخلوط شده باشند، اما گاهی به جهت تزیین سالاد میشه که یه قوانینی رو تغییر داد. مثلا اینکه بیاید خوراکی های موجود همچون خیار و گوجه و پیاز رو به شکل نگینی خرد کرده و بعد یکی در میون اونها رو به شکل گرد کنار هم بچینید. رنگ نارنجی هویج همیشه در غذاها و به خصوص سالاد ها تاثیر فراوونی داشته و در اینجا نیز شما می توانید از کمی هویج رنده شده به همراه اسلایس های فلفل دلمه ای استفاده کنید تا هم زیبایی سالاد و هم طعمش کمی متفاوت تر بشه.

تزیین سالاد

تزیین سالاد

تزیین سالاد شیرازی حلقه ای و دیگر مواد خوشمزه

درسته که مواد اصلی سالاد شیرازی خیار و گوجه و پیاز هستش، اما شما میتونید جهت زیبایی بیشتر و همچنین طعمی جذاب تر از دیگر موادی همچون تربچه، ذرت، هویج، دونه انار و گردو استفاده کنید و جلوه ای زیباتر به سالادتون ببخشید. اینجوری شاهد طعم و رنگ های جدیدی در سالاد شده اید که جذابیتی دیدنی دارند.

تزیین سالاد

خوشگلاسیون سالاد کاهو خیلی ساده اما دلبر

سالاد کاهو سالادیه که میون ما ایرانی ها خیل طرفدار داره و اکثرا برای مهمانی هایی که داریم از این سالاد برای سرو استفاده می کنیم. اما قطعا این سالاد میتونه به اشکال بسیار مختلفی دیزاین بشه و دست شما در تزیین سالاد کاهو باز تر از شیرازیه. در روش اول گرچه که روشی بسیار آسون به نظر میرسه، اما در نهایت زیبایی قابل توجهی تقدیم شما خواهد کرد که در ویدیو مشاهده می کنید.

سالاد کاهو رو به روش قاطی پاتی تزیین کن

در اینجا دو تزیین مشاهده می کنید که در هر دو هم دیزاین به شکل قاطی پاتی و از طرفی هم با نظم و زیبا چیدمان شده. شما با سالاد طرف هستید نه با دومینویی که باید حتما به درستی و دقیق چیدمان شده باشه. در روش اول شما میتونید گاهو رو در قسمت زیرین خرد کرده و بریزید، سپس با استفاده از خیاری که پوستش کنده نشده و دو رنگ زیبا داره، با کمک خرد کن مدل دار، اونها رو اسیس کنید. از گوجه گیلاسی کمک گرفته و خوشمزه های رنگی‌ای همچون تربچه و زیتون و برگ ریحون رو هم فراموش نکنید.

تزیین سالاد

اما در روش دوم هم باز از مواد غذایی رنگی استفاده شده که به شکلی ساده خرد شده اند و به طوری هم که منظم هستند و هم نامنظم اند، تزیین گشته اند. این سالاد برای سفره های خودمانی و دوستانه خیلی خوشگله.

تزیین سالاد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها