|

رازهای خوشمزه شدن فسنجون / روغن گردو رو حسابی دربیار مزه خورش رو عالی کن

خورش فسنجون یکی دیگه از خورش های خیلی پر طرفداره که میشه اون رو خیلی خوشمزه و لذیذ درست کرد به شرطی که رازهای خوشمزه شدنش رو بدونی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لیست بلند بالایی از خورش های سنتی ایرونی وجود داره که توی هر نقطه ایران اون رو به شیوه خاص خودشون درست میکنن و هر کدوم ترفندهایی رو به کار میگیرن تا غذا رو به بهترین شکل بپزن. حتما میدونی که غذایی مثل خورش قورمه سبزی کلی نکات ریز برای جا افتادن و خوشمزه شدن داره. ترفندهایی هست تا خورش کرفس جا افتاده و لعاب دار بشه و یا مثلا چیکار کنی تا کتلت وا نره و خوش طعم بشه...

خورش فسنجون یکی دیگه از خورش های خیلی پر طرفداره که میشه اون رو خیلی خوشمزه و لذیذ درست کرد به شرطی که رازهای خوشمزه شدنش رو بدونی. توی این مطلب بهتون میگیم چیکار کنید تا خورش فسنجون شما حسابی خوشمزه و عالی بشه. تا پایان همراه ما باشید.

fesenjun-4

مرغ، گوشت یا قلقلی برای خورش فسنجون؟

خورش فسنجون رو میشه با مرغ، گوشت تکه ای و یا گوشت قلقلی درست کرد. معمولا شمالی ها خورش فسنجون رو با گوشت مرغ یا مرغابی می پزن و تهرانی ها با گوشت قلقلی و تکه ای فسنجون درست میکنن. این موضوع به ذائقه شما بستگی داره و می تونین هر کدوم رو بیشتر دوست دارید، استفاده کنید.

اگر از مرغ استفاده می کنید بهتره برای اینکه مرغ در حین پخت خورش فسنجون له نشه حتما اول اون رو کمی نمک، فلفل و زردچوبه بزنید و داخل مقداری روغن سرخ کنید سپس به خورش اضافه کنید.

گوشت گوسفند یا گوساله رو میشه از ابتدا داخل خورشت اضافه کرد اما گوشت قلقلی رو سرخ کنید سپس یک ساعت انتهایی پخت خورش فسنجون به اون اضافه کنید.

fesenjun-8

گردو در خورش فسنجون

حتما میدونی که گردو در مزه خورش فسنجون نقش اساسی داره. اگر از گردوی با کیفیت که چربی زیادی داره استفاده کنی خورشی فسنجونی با رنگ و لعاب خیلی خوب خواهی داشت.

برای تهیه خورش فسنجون حتما گردو رو دو بار چرخ کنید تا موقع تفت دان و جوشیدن روغنش کاملا خارج بشه. اضافه کردن آب یخ در چند مرحله باعث شوک وارد کردن به گردو و به روغن افتادن اون میشه.

مدت زمان طولانی پخت بین 4 تا 5 ساعت و با حرارت ملایم باعث میشه تا خورش فسنجون حسابی به روغن بیفته و لعاب دار و خوشمزه بشه.

fesenjun-2

رب انار در خورش فسنجون

چاشنی و طعم دهنده اصلی خورش فسنجون رب اناره. در تهیه خورش فسنجون میتونید از رب انار ترش، ملس یا شیرین استاده کنید و یا ترکیبی از اونها رو توی خورش بریزید. اما بهترین نوع رب انار برای خورش فسنجون، رب انار ملس با کیفیت هست که طعم دلپذیری به این غذا میده.

fesenju-7

شکر در خورش فسنجون

شاید برای خیلی ها این سوال مطرح باشه که آیا لازمه توی خورش فسنجون شکر بریزن یا نه؟ اضافه کردن یک قاشق غذاخوری شکر به خورش فسنجون باعث خوشرنگ شدن غذا میشه. اگر رب انار شما رنگ تیره داره بهتره یک قاشق غذاخوری شکر به خورش اضافه کنید تا رنگ خورش شما کمی روشن تر و براق بشه.

fesenju-5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها