|

بیوگرافی لعیا زنگنه و جذابیت نا تمام‌اش / چهره آپدیت شده مریم در پناه تو بعد سی سال

لعیا زنگنه بازیگر مشهور ایرانیست که یه سی سالی میشه در این عرصه فعالیت داره و حالا با تصاویر قبل و بعدش مورد توجه قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب یکسری از بازیگران هستن که به واسطه در سینما بودن میان و میشن مشهور، اما یکسری از بازیگران هستند که اصلا نیازی به دیده شدن های این مدلی ندارن و اونچه که مشخصه اینه طرفداران خاص خودشون رو دارند چرا چون ظاهری و باطنی جذاب هستند و مورد توجه قرار می گیرند. اغلب این دست از بازیگران استعداد فراوونی دارن و نیازی هم به حاشیه سازی جهت دیده شدن های این مدلی ندارند و جنجالی هم به پا نمی کنند.

مثلا یکی از نمونه های بارز این سبک بازیگران خانم لعیا زنگنه است. لعیا زنگنه بازیگری میانسال محسوب میشه که طرفداران بسیاری هم داره. این بانوی بازیگر که این روزها در دهه ششم زندگی خود به سر میبره، دیگه داره میره تو دهه هفتم اما فیسی که داره اصلا چنین سنی رو نشون نمیده. لعیا زنگنه اولین بار با سریال "در پناه تو" بود که شهرت یافت و در این کار همراه با بازیگرانی همچون پارسا پیروزفر همبازی شد. البته که بعد تر خانم بازیگر رو در سریال "تولدی دیگر" دیدیم که خب در این کار نیز لعیا بانو از دست هنرمندان نقش اصلی بود. لعیا زنگنه سریال هایی همچون مادرانه و آقازاده و پدر رو هم در کارنامه کاری خود داره که در همگی اینها دغدغه فرزندش رو داشته و کاراکتر مادری خوب رو ایفا نموده.

لعیا زنگنه

بیوگرافی لعیا زنگنه و پدری مشهور

لعیا زنگنه این روزها 59 سال سن دارد. خانوم بازیگر که از متولدین 14 مرداد 1344 است، در تهران چشم به جهان گشوده است. لعیا زنگنه سابقه بازیگری هم در تلویزیون و هم در سینما و نمایش خانگی و تئاتر رو داشته اما بیشتر از همه با جعبه جادویی دیده و مشهور شده. لعیا زنگنه فرزند مهندس یاشار زنگنه معاون اسبق نظام مهندسی استان اصفهان و مهدیه موسوی است (اصالت لر بختیاری منطقه  اقلید فارس) می باشد.

لعیا زنگنه یک دوره نقاشی هم گذرانده است. 

لعیا زنگنه

تحصیلات و شروع بازیگری لعیا بانو

خیلی از بازیگران هستند که شغلشون ربطی به اونچه که در دانشگاه خوندن و مدرکشو دارن نداره. اما لعیا زنگنه از دست معدود چهره هایی محسوب میشه که حرفه کاریش با اونچه که خونده مطابقت داره و خانوم بازیگر دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران می‌باشد. لعیا زنگنه یک دوره کلاس آموزش نقاشی هم گذرانده. استعداد هنری این بانوی بازیگر ، توسط امین تارخ در سال ۱۳۷۱ بود که کشف شد و با هدایت هنری و مشاوره محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد عرصه تلویزیون و سینما شد.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه بازیگری حرفه‌ای رو از سال ۱۳۷۱ آغاز نمود و بازی در سینما رو هم از سال ۱۳۷۵ با "راز مینا" ساخته عباس رافعی شروع کرد. لعیا زنگنه تونست با بازی در سریال در پناه تو در سال 1374 به شهرتی قابل توجه برسد.

ازدواج و شوهر لعیا زنگنه

جالبه که لعیا زنگنه به شدت محافظه کار است و کمتر مصاحبه نینه که خب این دقیقا برمیگرده به همون موضوعی که در ابتدای متن اشاره و گفتیم برخی از بازیگران به هیچ عنوان حاشیه سازی ندارند. اما خب بدیه این موضوع اینه که اطلاعات دقیقی از ازدواج وی در دسترس نیست اما در این حد میدونیم که او ازدواج کرده و فرزندی دختر نیز دارد.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه و رامین پرچمی در "در پناه تو"

لعیا زنگنه در سریال در پناه تو بسیار خوش درخشید. بازی زیبای او در مجموعه تلویزیونی در پناه تو ساخته حمید لبخنده، سال 1373 هنوز هم در یاد ها موندگار هستش و بسیاری از علاقمندان در انتظار بازپخش این سریال در این فیلم نیز هستند. همچنین بازی کوتاه او در فیلم مزاحم کاری از سیروس الوند شاید بهترین نقش آفرینی او در سینما تا به امروز باشد.

لعیا زنگنه
لعیا زنگنه و رامین پرچمی در سریال در پناه تو

لعیا زنگنه

جالب ترین موارد در رابطه با لعیا زنگنه

لعیا زنگنه عاشق فوتباله به طوری که هنگام تماشای فوتبال از زمان و مکان دور میشه. لعیا بانو در میون نقاشان و هنرمندان اسم و رسم خاص خود را دارد و در تورنتو نیز نمایشگاه نقاشی برپا کرده است. لعیا زنگنه اغلب با یک لباس بیرون میره که خب گاهی صحبت های کارگردانان در مورد لباس تکراری برای او آزار دهنده می شود.

صحبت های او در مورد حضرت فاطمه (ص): "من اعتقاداتی دارم و در کشور اسلامی‌ زندگی می‌ کنم که رهبر دینی من کسی است که ادامه نسلش یک زن است. اگر در این مملکت من کاره‌ ای بودم اجازه نمی‌ دادم کسی اسم دخترش را فاطمه بگذارد چرا که خیلی سنگین است، او بانوی ما و بانوی تمام عالم است."

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه تجربه افسردگی در اوج شهرت رو هم داشته و میگه در سال 1376 بود که تو اوج شهرت دچار افسردگی شدید شد و خودش با آقای حمید لبخنده تماس گرفته و خواسته تا کار کنه و می خواسته تا از خونه بیرون بیاد. این چهره اغلب آهنگ مادر از گوگوش رو گوش میده چرا که به گفته خود قدیما اجازه گوش دادن به موسیقی رو نداشتن و این آهنگ به او آرامش میداده.

لعیا زنگنه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها