|

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل / دکوراسیونی مدرن و جذاب با این سبک چینش

دکوراسیون منزل چیزیه که اهمیت بسیا زیادی داره و در اینجا میخوایم با نحوه چیدمان درست تلویزیون در پذیرایی مستطیلی آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک دکوراسیون منزل از آنچه که ما به عنوان وسیله داریم تشکیل میشه. ریز به ریز عناصر از کوچیک گرفته تا بزرگ همگی دکوراسیون رو تشکیل میدن. حالا چرا اینو میگیم؟ چون یک دکوراسیون ایده آل و متناسب تنها به خرید لوازم شیک و گرون نیست و از طرفی هم اینکه فقط وسایل بزرگی همچون مبلمان رو دکور خونه بدونیم اصلا درست نیست و در نهایت بهتون یه دیزاین نه چندان جالب تحویل میده. بلکه شما باید از تلفیق آیتم های مختلف اصلی و اکسسوری یک دیزاین بی نظیر بسازید.

نحوه چیدمان وسایل مختلف در یک محیط بسته بیشتر اونچه که شما فکر می کنید اهمیت داره و موثره. تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نیست و تو یه فضای بسته مثل هال و پذیرایی تاثیری مستثیم داره و این کار شماست که باید پیش از خرید تلویزیون حتما به ابعادش دقت کنید تا در فضایی که میخواد قرار بگیره به خوبی جایگذاری بشه و و با مشکلات کمبود جا در پذیرایی مواجه نشید. در این حالت در راه بیشتر ندارید. یا اینکه تلویزیون رو بر روی دیوار وصل کنید و یا اینکه برای تلویزیون میز بخرید که خب در این حالت باید به چیدمان و ابعاد میز بعلاوه تلویزیون فکر کنید.

boxmax-blog-tv-location-002

قبل از اینکه تلویزیون رو در فضای مستطیلی قرار بدیم باید به چه مواردی دقت کنیم؟ 

یکی از سخت ترین دکوراسیون ها برای فضاهای مستطیلی شکل هستش که خب در اینجا زمانی که شما هال و پذیرایی مستطیلی در اختیار دارید و دلتون هم میخوا تلویزیون در بهترین جا قرار بگیره، باید نقشه داخلی خونه، نحوه چیدمان مبل ها و همچنین باقی وسایل رو بررسی کنید و ببینید چی دارید و چی ندارید تا محل مناسب تلویزیون پیدا بشه.

جای-تلویزیونی-روی-دیوار

مبلمان به چه حالتی میتونن قرار بگیرن؟

در یک محیط مستطیل شکل مبلمان میتونن به شکل های مختلفی قرار بگیرند و مدل های مختلفی از دیزاین رو به شما ارائه بدن. یکی از تکراری ترین و پر استفاده ترین مدل های چیدمان مبلمان در دنیا سبک متقارن هستش که میشه گفت قدیمی ترین سبکه. 

مثلا اگه مبلتون یک دست 7 نفره هستش میتونید 2 قطعه از اون رو به شکل موازی روبه‌ روی هم قرار بدید و مبلای تک نفره رو در اطراف پخش نمایید. نکته اینجاست در صورتی که مبلمان منزل شما به همین شکل در کنار هم قرار گرفته‌ اند، میتونید مبل رو روبه‌روی بزرگترین مبل که احتمالا مبل 3 نفره هستش قرار بدید.

68734

این سبک چیدمان مبل و تلویزیون واسه خونه کوچیک عالیه واسه خونه بزرگ سم!

یکی دیگه از روش های چیدمان مبل میتونه به این شکل باشه تو پذیرایی تون مبل ها رو تا انتهایی ترین جای ممکن به دیوار بچسبونید و روبروی هم میز تلویزیون رو قرار بدید که خب دست خودتونه از دیوار فاصله داشته باشه یا اینکه کاملا نزدیک به دیوار باشه. البته که این روش برای هال و پذیرایی های بزرگ اصلا خوب نیست و اگر فضاتون بزرگه میتونید مبلمان رو از دیوار فاصله دهید تا فاصله زیادی بین مبلا و تلویزیون نباشه و ظاهری نازیبا نسازه. اینجوری چشم واقعا خسته میشه.

TV-Layout-10-e1582353530434

اگر مبل‌ها به شکل حرف انگلیسی L در کنار هم قرار بگیرند، اغلب فضای باز روبروی مبل ها نظم خیلی بهتری پیدا می کنند و تلویزیون هم میتونه روبروی یکی از دو ضلع مبل قرار بگیره. در این حال چسبوندن مبلمان به دیوار کار اشتباهی نیست و تلویزیون هم میتونه تو فاصله مناسبی قرار بگیره. یکی از چینش‌ها برای تلویزیون با مبل L به این صورته که تلویزیون در امتداد قطر پذیرایی و نقطه روبه‌ روی مبل‌ها قرار بگیره.

638768

اگر فضای تلویزیون شلوغ هستش این چنین کنید

اگر خونتون به این شکله که هال و پذیرایی شلوغی درید و به اجبار تلویزیون و مبلمان در فاصله کمی قرار میگیرن، بهترین کار اینه که مبلمان رو در عرض پذیرایی قرا بید و اگر هم تمایل دارید حذف میز تلویزیون باشید و تی وی رو به دیوار وصل کنید.

67468

از چیدمان جزیره ای غافل نشید!

هیچ دکوراسیونی بهتر از چیدمان جزیره‌ ای برای کسانی که دلشون میخواد تا هال و پذیرایی رو از هم جدا کنند، نیست. در اینجا شما میتونید مبلمان، اکسسوری، و همچنین میزهای عسلی و تلویزیون رو به شکل جزیره‌ ای در کنار هم چیدمان کنید. 

در واقع شما جداسازی هال و پذیرایی از هم میتونید در قسمت های دیگه خونه از وسایل دیگر هم استفاده داشته باشید. مخصوصا که اگر گیمر باشید قطعا از فضایی که تفکیک شده باشه واسه خودتون خوشحال خواهید شد. اگر در فکر خرید مانیتور هستید، بهتره که به ابعاد و تناسبش با فضای خالی ایجاد شده تو خونتون توجه کنید.

638768

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها