|

ست مبلمان و فرش / سبک دکوراسیون خونت هرچی باشه همرو گفتم چه مبل و فرشی به هم میان

فرش نزدیک ترین عنصر به مبلمان می باشد که ست سازیش اهمیت زیادی داره و در این مطلب قراره دقیقا به همین موضوع بپردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در واقع دکوراسیون هویت هر خونه محسوب میشه. چرا که درست به مانند لباسی که ما به تنمون داریم و شخصیت و سلیقه ما رو به دیگران نشون میده، وسایل و دکور خونه هم دقیقا به همین شکل شخصیت و سلیقه اون خونه و در اصل خونواده رو منعکس میکنه. یکی از اصلی ترین بخش های هر خونه فرش می باشد. فرش ها هم به لحاظ کاربردی و هم از نظر زیباسازی فضا اهمیت بسیار بالایی دارند. اونچه که مشخصه اینه که فرش هم جهت صداگیری استفاده میشه و هم برای گرم کردن کف خونه و از طرفی هم به جهت دیزاین کردن محیط گذاشته میشه. فرش ها درست به مانند مبلمان و دیگری لوازم ضروری خونه، نیازمند انتخابی دقیق هستن.

چرا که شما وقتی فرش رو هماهنگ با دیگر لوازم انتخاب نکنید، در نتیجه ظاهری نه چندان زیبا تحویل خواهید گرفت. البته که سایز و ابعاد فرش نیز به همین میزان دارای اهمیته و میتونه دکور خونه رو خوشگل یا زشت کنه. فرش ها انواع مختلفی در طرح و نقش دارند که بسته به سبک دکوراسیون و مبلمان شما انتخاب میشن. اما گاهی افراد نمیدونن دقیقا کدم مدل فرش با کدوم مبل همخونی داره که در این مطلب قراره دقیقا همین موضوع رو یاد بگیریم. پس در ادامه با ما همراه باشید. 

ست مبل و فرش

سبک ارگانیک مدرن

در این سبک همونطور که از اسمش هم پیداست، از مواد طبیعی استفاده شده و دارای فرم های منحنی می باشد. در واقع مواد طبیعی سبب آرامش دادن به فضا و زیباسازی خواهد شد. اما خب در عین حال از تکنولوژی های نوین نیز کمک گرفته و فضایی مدرن و پویا میسازند.

ست مبل و فرش

سبک گلم(Glam)

گلم یکی از پرطرفدار ترین و همچنین مدرن ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی محسوب میشه که از ترکیب عناصر تجملاتی و لوکس با عناصر مدرن و امروزی شکل گرفته. در واقع شما تو این سبک رنگ های روشنی رو می بینید که همراه با مبلمان و وسایل براق و تزیینات زرق و برق دار ساخته شده و یه فضای خیره کننده و گرون تحویل میده.

ست مبل و فرش

سبک ژاپنی

معمولا سمک ژاپنی رو "ذن" توصیف میکنن چرا چون خیلی تو کار آرامش و مراقبه و ارتباط با طبیعت هستش. تو این سبک شما با الهام از طبیعت روح و روانتون رو به آرامش میرسونید.

ست مبل و فرش

سبک بوهمین (بوهو)

تو اروپا سبک دکوراسیون بوهمین رو از زندگی افرادی الهام میگیرن که زندگی غیر متعارفی دارند. اونچه که هست اینه که این سبک داره زندگی افرادی رو که همش تو سفرن و یا بازیگران و نویسندگان رو دنبال میکنه. بوهو خیلی دربند اصول نیست و هنر رو در خود نشون میده.

ست مبل و فرش

سبک فرانسوی

در کل میشه گفت مبلمان فرانسوی کلاسیک هستن و از سادگی و ظرافت خوبی برخوردارند. از طرفی هم رنگ هایی خنثی دارند که با منبت کاری های زیبا مبل کلاسیک فرانسوی رو می سازند. این سبک تجملات خاصی نداره اما خب خیلی شیک و خوشگله. این سبک دارای شکوه چشمگیری که در عین حال سادگی رو در خود جای داده.

ست مبل و فرش

سبک اسکاندیناوی

این سبک یکی از محبوب ترین سبک ها محسوب میشه که از کشورهای شمال اروپا الهام گرفته شده. این سبک طراحی با تاکید بر استفاده از جنس‌ های طبیعی، و همچنین رنگ‌ های خاکستری و سفید، طرح‌ های کاربردی و ساده، یه فضای آروم و دوست داشتنی تدارک می بینه.

ست مبل و فرش

سبک مینیمال

وقتی اسم از مینیمال میاد باید همه چیز ساده باشه. این سبک با تمرکز بر خطوط تمیز، رنگ های خنثی و حداقلی و همچنین اشکال هندسی ساده محیطی به دور از هرگونه تجمل رو میسازه. در واقع شما می بینید که این سبک دکور به جای برجسته کردن هر چیز در فضا، میخواد به هماهنگی و یکپارچگی اونها رسیدگی کنه. مثلا مثل مبلمان، روشنایی، فرش، وسائل تزئینی و غیره.

ست مبل و فرش

سبک مدرن

در این سبک می بینید که معمولا تمرکز بر استفاده از مصالح و رنگای خنثی بسیار دیده میشه و جزییات غیر ضروری رو حذف کرده و استفاده از تک‌ رنگ‌ ها و پارچه‌ ها و بافت‌ های بدون الگو به شدت استفاده میشه که اکثرا هم در اتاق‌ های سفید جای گرفتن. سبک مدرن خطوط صاف رو دوست داره به همراه فرم هندسی، و البته فضاهای روشن رو هم ترجیح میده.

ست مبل و فرش

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی