|

ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟ / بررسی تاثیر انواع ضد آفتاب بر پوست صورت

در این مقاله بهتون میگیم که ضد آفتاب رنگی چه مزیت هایی داره و بهتره از کدوم نوعش استفاده کنی تا در مقابل اشعه مضر خورشید، در امان بمونی!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با گرم تر شدن هوا و روزهایی که خورشید شدیدتر از قبل می تابه، بحث ضد آفتاب ها دوباره داغ میشه و خیلی ها به دنبال ضد آفتاب جدید واسه خودشون میگردن. ضد آفتابی که پوست رو روشن و شفاف کنه یا ضد آفتاب اصل و اورجینال اهمیت پیدا میکنه و ممکنه این سوال پیش بیاد که استفاده از ضد آفتاب رنگی برای پوست بهتره یا ضد آفتاب بی رنگ؟ سوالی که میشه با بررسی مزایای هر نوع از ضد آفتاب ها بهش پاسخ داد. در این مقاله بهتون میگیم که ضد آفتاب رنگی چه مزیت هایی داره و بهتره از کدوم نوعش استفاده کنی تا در مقابل اشعه مضر خورشید، در امان بمونی! تا پایان همراه ما باش.

Sunscreen4

اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب

لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای حفاظت از پوست، بر کسی پوشیده نیست. ما برای نگهداری از پوست مون در مقابل اشعه‌ های مضر ماوراء ‌بنفش نور خورشید و نور مرئی که به اون نور آبی هم میگن، باید از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنیم. حتما می دونید که این اشعه ها به مرور زمان، با گذاشتن اثر منفی بر پوست، موجب چروک و لکه شدن پوست میشن.

Sunscreen1

کرم های ضد آفتاب با داشتن فیلترهای معدنی مانند اکسید روی و دی‌ اکسید تیتانیوم مانع اثرگذاری طیف وسیع اشعه های مضر خورشید به پوست میشن. ضد آفتاب های رنگی و بی رنگ با تفاوت در فرمولاسیون هر کدوم تاثیر متفاوتی بر پوست میذارن و اینجا این سوال مطرح میشه که استفاده از ضد آفتاب رنگی بهتره یا ساده و بی رنگ؟

Sunscreen2

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

بارزترین تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ در ظاهری هست که به پوست صورت ما میدن. در ساخت ضد آفتاب های رنگی، غلظت‌های مختلف اکسیدهای آهن و دی‌ اکسید تیتانیوم رنگ ‌دانه ‌ای استفاده میشه و در رنگ های مختلف تولید میشن تا بتونن با رنگ پوست طبیعی افراد هماهنگ بشن.

Sunscreen8

این رنگ های طبیعی درخشش و زیبایی خاصی به صورت میبخشن و میشه از اونها به جای کرم پودر هم استفاده کرد.

ضد آفتاب های ساده اما به رنگ سفید هستن و معمولا با رنگ پوست های مختلف همخوانی ندارن. این کرم ها روی پوست های تیره، رد سفید باقی میذارن و ظاهر ناخوشایندی به صورت میدن.

Sunscreen3

از ضد آفتاب رنگی استفاده کنیم یا بی رنگ؟

کرم های ضد آفتاب رنگی حاوی رنگدانه های اکسید آهن هستن، مقاومت زیادی در مقابل نور آبی دارن و می تونن از پیری زودرس، ایجاد لکه های تیره و چین و چروک روی پوست جلوگیری کنن.

Sunscreen6

علاوه بر این اگر روی پوست خودتون لکه هایی دارید، کرم های ضد آفتاب رنگی میتونن پوشانندگی خوبی ایجاد کنن و پوست شما رو صاف و درخشان نشون بدن.

نتیجه گیری از موارد گفته شده ثابت میکنه که استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی، نسبت به ضد آفتاب های ساده و بی رنگ، مزیت بیشتری داره و برای پوست مفیدتره.

Sunscreen7

در این مقاله به بررسی تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ پرداختیم و گفتیم بهتره از کدوم نوع استفاده کنید. اگر به موضوعات این چنینی علاقمند هستید، صفحه آراستگی سایت ما رو از دست ندید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی