|

تهران ایران صد و سی سال پیش / چیتان پیتان های خانومانه در مهمونی و قلیونی مردانه

آنتوان سوروگین عکاس روسی گرجی، که حدود 130 سال پیش از عکاسان مشهور و بسیار کاربلد اون دوران بود و با تصاویر جالبش مورد توجه قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایران ما فراوونه از تاریخ پر بار و پر حاشیه. از دوره قاجار بگیر که انواع و اقسام شاهان عجیب داشت، تا رضا شاه و دیگر افراد که هر کدوم برای خود داستان های باور کردنی و نکردنی داشتند. خب اون زمان که میشه حدود 150 سال پیش، علم و صنعت به اندازه خودش پیشرفتش رو داشت و تاریخ نویسان و عکاسان بسیاری بودند که اون دوره رو برای ما و آیندگان به ثبت میرسوندند. اما نکته اینحاست که یکسری از اونها ایرانی نبودن و در واقع علاوه وافر اونها بود که باعث میشد پیگیر ایران و ایرانی باشند. مثلا آنتوان سوروگین. وی که در واقع یک عکاس روسی گرجی بود، در عصر قاجار و پهلوی عکاسی های فراوونی کرد و تصاویر بی نظیری برای آیندگان به ثبت رسوند.

آنتوان سوروگین

بعد از فوت پدر آنتوان که بر اثر حادثه ای در اسب سواری کشته شد، مادرش به دلیل اینکه مستمری نمیگرفت همراه بافرزندانش به گرجستان رفت. آنتوان بعد از اینکه پدرش از دنیا رفت به جهت کمک به خانوادش نقاشی رو گذاشت کنار و به همراه برادرانش نزد یک عکاس روسی عکاسی رو آموخت. او در سال ۱۸۷۰ میلادی برابر با سال ۱۲۴۹ خورشیدی با برادرانش به تبریز اومد و در این شهر ساکن شد و ریز ریز به دستگاه ولیعهد مظفرالدین میرزا راه یافت و از وی لقب خانی رو دریافت کرد. درست زمانی که مظفرالدین میرزا برای به دست گرفتن قدرت به تهران اومد، آنتوان هم در التزام رکاب او بود و تا روزهای آخر سلطنتش شاه رو همراهی کرد. آنتوان در تهران نیز یک استودیو عکاسی دایر کرد و اینگونه مشهور و مشهور تر شد. در ادامه می بینیم تعدادی از تصاویری که آنتوان از زنان در سال 1280 ثبت کرد.

آنتوان سوروگین

آنتوان سوروگین

آنتوان سوروگین

آنتوان سوروگین

آنتوان سوروگین

آنتوان سوروگین

آنتوان سوروگین

آنتوان سوروگین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی