|

گیاهانی که سه سوته آشپزخونه رو بهشت خونه می کنن/ قلب تپنده خونه رو تماشایی کن

توی این مطلب، فهرستی از گل ها و گیاهان مناسب آشپزخونه بهت معرفی میشه تا هر کدوم رو میپسندی و بیشتر دوست داری، بیاری و مهمون آشپزخونه‌ت کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه زمانی گل و گلدون رو بیشتر توی خونه مادربزرگا و پدربزرگا میشد دید ولی این روزا دیگه پیر و جوون نداره و خیلیا علاقمندن تا توی خونه شون گل و گیاه نگهداری کنن. عده ای هم پا رو فراتر گذاشتن و هرجا که بتونن گلدونی میذارن! آشپزخونه هم که قلب تپنده خونه هاست و خانوما چه خانه دار باشن و چه شاغل، وقت زیادی رو توی این قسمت از خونه می گذرونن. اگه از اون دسته خانومای خوش اقبال باشی که آشپزخونه ت پنجره و نورگیر داره، خیلی خوبه چندتا گلدون اونجا بذاری و علاوه بر اینکه یه تصفیه کننده خوب داری، محیط اونجا رو دلنشین تر میکنی. ولی میدونی چه گلدونی مناسب آشپزخونه‌س؟ این سوالیه که توی این مقاله بهش پاسخ میدیم.

golhayeashpazkhane6

در ادامه فهرستی از گیاهان مناسب آشپزخونه بهت معرفی میشه تا هر کدوم رو بیشتر دوست داری، مهمون آشپزخونه‌ت کنی.

گیاهان خوراکی

واسه یه آدم عاشق آشپزی، خیلی هیجان انگیزه که سبزی های موردنیازش رو توی خونه پرورش بده و موقع غذا درست کردن بره سراغ گلدون هاش و یه مشت سبزی برداره و خرد کنه توی غذاش. اگه توی آشپزخونه جا داری داخل چندتا گلدون تره، جعفری، نعنا، آویشن، رزماری، ریحان، ارگانو و گشنیز بکار و لذتش رو ببر.

golhayeashpazkhane2

باید بگم گیاهان خوراکی برای آشپزخونه هایی که پنجره و نور خوبی دارن، مناسبه و زیبایی و حال و هوای خاصی هم به محیط اونجا میده.

پُتوس

پتوس یه گیاه زیبا و بی دردسره که توی اکثر خونه ها پیدا میشه و محبوب خیلیاست. این گیاه به‌ خوبی با شرایط مختلف نوری هماهنگ میشه و تا حد زیادی در برابر خشکی و کم‌ آبی مقاومه.

جالبه بدونی پتوس از تصفیه کننده های قوی هواست و میزان زیادی اکسیژن تولید می کنه که برای محیطی مثل آشپزخانه لازمه. پس اگه توی آشپزخونه جایی واسه نگهداری گیاه دارین، در انتخاب پتوس شک نکنین.

golhayeashpazkhane1

سانسوریا

سانسوریا یکی دیگه از گیاهانی هست که واسه محیط آشپزخونه مناسبه، چون هم نیاز به نور زیادی نداره و هم خودش رو با شرایط مختلف وفق میده و مثل پتوس قدرت تصفیه کنندگی بالایی داره. ضمن اینکه سانسوریا انواع مختلف و زیبایی داره و از قد رشد میکنه و فضای زیادی هم لازم نداره.

golhayeashpazkhane5

آلوئه ورا

اگه آشپزخونه پرنوری داری، گیاه آلوئه ورا انتخاب خوبیه تا ازش نگهداری کنی. این گیاه آب کمی نیاز داره و باید هروقت که خاکش کاملا خشک شد اون رو آبیاری کرد. همچنین نسبت به تغییرات محیطی مثل کاهش و افزایش دما و کم و زیاد شدن رطوبت هم مقاومه.

golhayeashpazkhane4

جالبه که بدونی آلوئه ورا ضمن زیبایی بخشی، خواص درمانی هم داره. مثلا اگه موقع آشپزی دستت رو سوزوندی میتونی یکی از برگهای بخش بیرونی گیاه رو جدا کنی و ژل داخل اون رو روی محل سوختگی بریزی. ترکیبات داخل برگ‌های آلوئه ورا، دارای خواص ضد التهابیه و می‌تونه آسیب ‌های پوستی رو بهبود ببخشه.

برگ عبایی

برگ عبایی با برگهای بلند و سبزش، یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه و به همین علت به اون گیاه فولادی هم میگن. این گیاه با نور غیر مستقیم و حتی کم سازگاری داره و در مقابل گرمای زیاد، رطوبت بالا، خشکی هوا و آبیاری نامنظم هم مقاومت می کنه البته نوع ابلق آن نسبت به شرایط محیطی حساستر از نوع سبز اونه.

golhayeashpazkhane3

گیاه برگ عبایی برای آشپزخونه مناسبه چون این مکان ممکنه در روزهای مختلف بنا به فعالیت های متفاوت دچار نوسان در دما و رطوبت بشه و این گیاه در مقابل همه این تغییرات مقاوم تر از بقیه گیاهانه.

توی این مقاله چندتا گیاه مناسب آشپزخونه بهت معرفی شد. دوست داری خودت کرفش توی خونه پرورش بدی. اینجا ببین چجوری میشه این کارو کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی