|

الله اکبر از این همه جلال و جبرت؛ تو دوست داشتنی ترین «حسن» این ملتی

حسن یزدانی

آقای حسن یزدانی تو تا ابد فاتح قلب مردمت شدی، باور نداری؟نگاه کن باختت شده عزای عمومی یک ملت. بلند شو. تمرین کن.

لینک کوتاه کپی شد

با احترام و معذرت برای همه ورزشکاران و مدال آوران مان، انگار المپیک برای ما همین ۶ دقیقه بود و بس. چه کنیم که این «دلاور»  رسم «دلبری »را همانند کشتی از بر است. به صورتش خیره شوی، انگاری غلامرضا را روی تخته می بینی. الله اکبر از این همه جلال و جبرت. تو دوست داشتنی ترین «حسن» این ملتی. یزدان بخشاینده چه بخشید بر ما.

به گزارش«شایانیوز»، یکی از گوشه سالن فریاد‌ زد یا امام رضا فقط ۲۵ ثانیه مانده، سپس باصدای بلند تر؛ فقط ۲۰ ثانیه و ناگهان جهان برای ما ایستاد، چشممان سیاهی رفت، رنگ رخساره مان سفید چون گچ. این آقای کشتی ما نبود که به تنهایی به خاک افتاد یک کشور با او زمین خوردند. حسن یزدانی که به «خاک »رفت، گویی همه «خاک جهان »بر سر یکایک ما آوار شد.

ما با او درد خاک را چشیدیم با او باختیم و با او هرچه جلوی دست مان بود پرت کردیم. باید لگد زد به بخت بد. لگد زد به کووید ۱۹ که یکسال فرجه استراحت و تمرین داد به تیلور که تمام ۲۰۱۹ مصدوم بود. پس یادداشت کنید که در آمار تلفات کرونا در روز پنجشنبه ۱۴ مرداد۱۴۰۰ یک عدد مدال طلا هم ثبت شود کنار هم وطنان مرحوم شده.

هادی عامل در شوک است و مانده آن متون حماسی را که از مدت ها قبل آماده کرده را چه کند! یک کشور در بهت و ناباوری محض فرو رفته است. در جنگ های باستان  که پرچم از دست علمدار لشکر می افتاد دیگر آن جنگ نه بردن داشت نه دیدن. گویی المپیک برای ما تمام شد. از ۳۶۰ ثانیه حدود ۳۰۰ ثانیه اش حسن برنده طلا بود. اما امان از شعبده بازی این کشتی بلد اوهایو.

آقای تیلور طلا نوش جانت اما کاش می دانستی این مدال برای یک کشور حکم فتح همه المپیک را داشت. تو هم فنی بردی هم اخلاقی اما این پایان کار یزدانی با تو نخواهد بود. یزدانی که خاک شد  «احساسی» شدیم و فکر کردیم «ترس »طلا را از ما ربود. اما یک همکار قدیمی کشتی نویس عقیده داشت تنها و تنها روشی که در ۲۰۲۱ می‌شد تیلور را در ۶ دقیقه شکست داد همین راه بود و بس. می‌گفت: دو باخت قبلی یزدانی به تیلور را ببین، بخاطر شجاعت بیش از حد حسن بود. با این شعبده باز آمریکایی نمی شود آنگونه با گارد باز  کشتی گرفت و انصافا مربیان ما بهترین تاکتیک  را تجویز کردند.

از ۶ دقیقه حدود ۹۵ درصدش را ما برنده بودیم. کاش ۲۰ ثانیه آخر یزدانی فاصله بدنش را حفظ می کرد تا دست او در یورش پایانی به پاهای پهلوان ما نرسد. گفتنش ساده است بیرون گود اجرایش دل شیر می خواست! خب باید پذیرفت. اما در پاریس ما این مدال را پس می گیریم. یزدانی راه شکست تیلور را پیدا کرده و در آینده خواهید دید دیگر در ۲۰ ثانیه آخر خبری از غافلگیری نیست. در سال۲۰۲۱ تیلور۳۰ ساله کشتی‌گیر نسبتا سرحال تر و‌ طبیعتا با تجربه تری نسبت به اعجوبه ۲۷ ساله ما بود.

اما آقای حسن یزدانی تو تا ابد فاتح قلب مردمت شدی، باور نداری؟نگاه کن باختت شده عزای عمومی یک ملت. بلند شو. تمرین کن. بهتر باش تنها ۳ سال دیگر باقی مانده تا آوردگاه جبران. در پای برج ایفل در ۳۰ سالگی انتقامت را از تیلور بگیر. بلند شو فردا را می بینیم که سرت به سر ایفل رسیده و با آن طلا، توکیو را بُر زدی و به ریو‌ بازگشتی. همه شانزه لیزه برایت طاق نصرت بستند تا جشن طلای دوم المپیکت را به تماشا بنشینند.آن روز زیاد دور و دیر نیست.قرار ما با تیلور دقیقا همان لحظه ناب.

پاریس، خیابان المپیک، کوچه فینال پلاک شماره یک واحد تسویه. پاگرد اول بچرخ تا بچرخیم. دیگر خبری از معجزه ۲۰ ثانیه آخر نیست ما می دانیم تو می توانی.

منبع: ورزش 3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی