|

امیر حسین ثابتی مجری صداوسیما چطور شد استاد دانشگاه شریف؟

استاد دانشگاه

دانشجویان اینگونه مراکز علمی عموما تشنه ی دانش اند و بر همین اساس در خصوص تمییز استاد معمولی از فرهیخته نگاهی تیزبین دارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اخباری که به تازگی در حال انتشار هستند از ورود عده ای به برخی مناصب علمی نظیر استاد دانشگاه حکایت می کنند.

همانگونه که احتمالا در جریان هستید به تازگی شاهد اخراج و تعلیق برخی از اساتید دانشگاه ها بوده ایم. مثل اینکه جای این اساتید اما خالی نمانده و به سرعت برای آنان جایگزین پیدا می شود. البته اینکه چقدر این جایگزین ها واجد شرایط و حتی قابل قیاس با آنانی که رفته اند هستند جای بحث دارد.. در همین راستا باید  گفت که امیرحسین ثابتی مجری شبکه ی افق در دانشگاه شریف بر کرسی تدریس نشسته است.

استاد دانشگاه

ثابتی کیست؟!

امیرحسین ثابتی، مجری صداوسیما و تلویزیون است. او تا به حال برنامه گام دوم را در تلویزیون اجرا کرده و برنامه اینترنتی رو در رو را در کارنامه ی خود دارد. وی همچنین  دارای مدرک کارشناس ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکتری در رشته علوم سیاسی -اندیشه سیاسی در اسلام در پژوهشکده علوم انسانی می باشد. ثابتی همچنین دبیر سیاسی سابق بسیج دانشگاه تهران نیز بوده است.

پس از عزل و نصب دانشگاه ها اینبار مسئول دفتر زاکانی معاون وزیر علوم شد

پس از حواشی مربوط به عزل نصب چند استاد دانشگاه اینبار متوجه شدیم که با صدور حکمی وزیر تحقیقات و فناوری سجاد محمدعلی نژاد را به عنوان معاونت فناوری و نوآوری منصوب نموده است محمد علی نژاد دارای دکتری مخابرات میدان و از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران است که با مرتبه ی دانشیاری مشغول به فعالیت می باشد. وی پیش از این مشاور عالی و مدیر کل حوزه ریاست شهرداری تهران بوده و همچنین ریاست دانشکده فنی و مهندسی و معاونت اداری و مالی دانشگاه قم را نیز در کارنامه خود دارد.

6

واکنش یک عضو هیئت علمی به انتصاب محمد علی نژاد

در واکنش به این انتصاب، علی شریفی زارچی، عضو هیات علمی اسبق دانشگاه صنعتی شریف که برکناری وی از این سمت طی یکی دورز گذشته بسیار خبرساز بوده است در شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به انتصاب مسئول دفتر زاکانی به سمت معاونت وزیر علوم  واکنش نشان داد. او در این خصوص نوشت: تا دو روز پیش مسئول دفتر زاکانی بود و قرار ملاقات تنظیم می‌کرده و امروز «معاون فناوری و نوآوری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. همه تحصیلاتش دانشگاه قم بوده و هیات علمی همان دانشگاه، اما ناگهان دانشیار دانشگاه تهران می‌شود. بعد می‌ پرسند دانش‌ آموزان چرا از ایران فرار می‌ کنند.»

5

شغل استاد دانشگاه قصه ی مبهم این روزهاست

بر کسی پوشیده نیست که تربیت نسلی آگاه و با دانش نیازمند همجواری آنها با اساتیدی صاحب نظر و فرهیخته است. از طرفی دیگر کرسی دانشگاه هایی نظیر دانشگاه تهران و شریف از آن مدل کرسی ها نیستند که بشود هر استادی را پشت میز هایش نشاند. چرا که دانشجویان اینگونه مراکز علمی عموما تشنه ی دانش اند و بر همین اساس در خصوص تمییز استاد معمولی از فرهیخته نگاهی تیزبین دارند. جدای از تمام اینها می دانیم که قرار گرفتن در سمت های اینچنینی برای افراد عادی مستلزم برخورداری از سوابق پژوهشی غنی است. تا جایی که برخی با وجود تلاش های مستمر هنوز موفق به کسب جایگاه استاد دانشگاهی خصوصا در چنین دانشگاه هایی نشده اند. بنابراین بسیار جای تعجب است که به یکباره برخی نام ها را در چنین جایگاه هایی بیابیم. حال آنکه چندان هم سوابق منحصر به فردی نداشته و هر آنچه تا کنون کسب کرده اند نیز حداقل شرایط برای استاد  شدن در یک دانشگاه معمولی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی