|

چرا اجرای حکم اعدام آرمان دوباره به تعویق افتاد؟؛ بیانیه مادر غزاله

آرمان و غزاله

شاهین صمدپور، خبرنگار سابق تلویزیون با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش از به تعویق افتادن حکم قصاص آرمان عبدالعالی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

 

در فاصله کمتر از 10 ساعت تا اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی باز هم اجرای حکم او به تعویق افتاد به گفته شاهین صمدپور آرمان از سلول انفرادی به بند منتقل شده است. مادر غزاله هم ساعاتی پیش بیانیه ای منتشر کرد.

gandom_journal_1634320263_2

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شهرآرانیوز، پرونده آرمان از ۱۴ اسفند سال ۹۲ به جریان افتاد و در این سال‌ها جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد. روز حادثه او که ۱۸ سال بیشتر نداشت دختر مورد علاقه‌اش غزاله را به خانه‌اش دعوت کرد تا برای آخرین بار از او بخواهد از تصمیمش منصرف شود و با او ازدواج کند. اما غزاله ۱۹ ساله برنامه دیگری برای زندگی‌اش داشت و می‌خواست به خارج از کشور مهاجرت کرده و زندگی تازه‌ای را تجربه کند.

آن روز صحبت‌های آرمان با دختر جوان به نتیجه‌ای نرسید و پسر جوان در جریان بحث و درگیری با دختر مورد علاقه‌اش، جان او را گرفت. او پس از جنایت، جسد غزاله را داخل چمدانی گذاشت و براساس اعترافات خودش درون سطل زباله رها کرد، اما در همه این سال‌ها اثری از جسد غزاله به‌ دست نیامد و همین مسئله دلیلی برای طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده شد.

پذیرش درخواست اعاده دادرسی آرمان

آرمان پس از اعتراف به قتل غزاله ۱۹ ساله در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و یک‌بار هم پای چوبه دار رفت، اما آن روز خانواده غزاله با این امید که شاید در پرونده ناگفته‌هایی وجود داشته باشد و آرمان حقیقت را به زبان بیاورد و محل پنهان کردن جسد دخترشان را نشان دهد، به او مهلت یک ماهه دادند، اما در این مدت درخواست اعاده رسیدگی آرمان پذیرفته شد و او بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت. در محاکمه مجدد هم قضات حکم به قصاص پسر جوان دادند و این حکم نیز از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد.

چند روز پیش با انجام مراحل قانونی، پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا حکم قصاص اجرا شود. در این شرایط آخرین تلاش‌ها با تشکیل جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران برای نجات آرمان از چوبه دار انجام شد، اما این جلسه چند ساعته که در آن آرمان، پدر و مادرش و پدر و مادر غزاله نیز حضور داشتند به نتیجه‌ای نرسید و به این ترتیب روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه تاریخی بود که برای اجرای حکم قصاص آرمان در پرونده ثبت و به پدر و مادر غزاله ابلاغ شد.

فرصت زندگی دوباره به آرمان

در حالی‌که قرار بود آرمان به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح روز چهارشنبه پای چوبه دار بروند، دستوری مبنی بر توقف حکم قصاص محکومان ابلاغ شد. براساس تازه‌ترین دستور و ابلاغیه به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، نه‌ تنها آرمان بلکه محکومان دیگری که قرار بود روز چهارشنبه قصاص شوند نیز اجرای حکمشان به تعویق افتاد. آنطور که اعلام شده بود آرمان روز شنبه پای چوبه دار خواهد رفت اما ساعتی پیش شاهین صمدپور در استوری پیج اینستاگرامش اعلام کرد که اجرای حکم باز هم به تعویق افتاده تا به این لحظه دلیلی برای این تعویق بیان نشده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • رامین ارسالی در

    خب نامرد بگو با جنازه ش چکار کردی!!!

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها