|

بیست و پنجمین تورم منفی متوالی در امارات

نرخ تورم در امارات منفی ۲.۶۸؛ تورم در ایران 43 درصد مثبت!

در حالی که امارات متحده عربی در بیست و پنجمین ماه متوالی نرخ تورممنفی را ثبت کرد نرخ تورم ایران در خرداد مثبت 43 درصد بود

لینک کوتاه کپی شد
1

به نظر می‌رسد روند کاهش قیمتها در همسایه جنوبی ایران کماکان ادامه داشته باشد؛ چرا که نرخ تورم امارات در ماه می باز هم در محدوده منفی باقی ماند.

این نرخ تورم که بیست و پنجمین تورم ماهانه منفی این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش مواد غذایی و نوشیدنی قرار گرفته که نرخ تورم آن به منفی ۲.۶۸ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار امارات، تورم در بخش خدمات منفی ۱.۱۲ درصد اندازه گیری شده است. بالاترین تورم ها نیز مربوط به حمل و نقل با ۸.۸۸ درصد و فرهنگ و آموزش معادل ۳.۹۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

بر مبنای ماهانه نیز تورم امارات در ماه می ۰.۲۵ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۱۹ درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است.

از سوی دیگر متوسط نرخ تورم کویت در دوازده ماه منتهی به آوریل با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۱ درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در کویت از ماه فوریه سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می شود.

نرخ تورم در ایران 43 درصد!

به گزار مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه خرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به ٤٣,٠ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٢.٠ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم نقطه‌ای در خرداد ماه ١٤٠٠ به عدد ٤٧,٦ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٧.٦ درصد بیشتر از خرداد ١٣٩٩ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌­اند.

نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه ١٤٠٠ در مقایسه با ماه قبل ٠,٧ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­ها و دخانیات» با افزایش ١.٢ واحد درصدی به ٦٢.٣ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٠.٥ واحد درصدی به ٤٠.٨ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٤٦,٩ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٠.٨ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٥١.٥ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    چه فایده که بی عرضه تریم کشور منطقه است

    • ناشناس ارسالی در

      باعرضه!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    خوب از وزیر اقتصاد امارات بخواهید بیاد اقتصادان و مسولئن ماراآموزش بدن تا اینها هم یاد بگیرند

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی