|

واکنش ایران به تقسیم بندی تحریم ها

ایران تقسیم بندی تحریم ها را قبول ندارد

رسانه های غربی از تصمیم آمریکا برای تقسیم تحریم ها به قابل لغو، قابل مذاکره و غیرقابل لغو خبر داده اند اما تهران این تقسیم را قبول ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

شبنم فرزین پور؛ شایانیوز- یک منبع آگاه ایرانی نزدیک به مذاکرات هسته ای وین بر مخالفت تهران با تقسیم تحریم ها تاکید کرده است. در حالی که رسانه های غربی پیش از این از تصمیم آمریکا برای تقسیم بندی تحریم ها به تحریم های قابل لغو، قابل مذاکره و غیرقابل لغو خبر داده اند، یک منبع نزدیک به مذاکرات وین به شبکه پرس تی وی گفته است که تهران این تقسیم بندی را قبول ندارد و همه تحریم ها باید به صورت یکجا برداشته شود.

بر اساس این گزارش رسانه های غربی مدعی شده اند که آمریکا تصمیمی برای لغو همه تحریم های اعمال شده علیه ایران ندارد. برخی منابع غربی گفته اند که تحریم هایی که آمریکا قصد لغو آنها را دارد، تنها زمانی لغو می شود که ایران امتیازات بیشتری در این مذاکرات بدهد.

این منبع آگاه ایرانی نزدیک به مذاکرات وین، تاکید کرد: تقسیم بندی تحریم ها به سه گروه قابل لغو؛ قابل مذاکره و غیرقابل لغو از سوی ایران قابل قبول نیست و مطابق با سیاست قطعی جمهوری اسلامی کلیه تحریم ها شامل تحریم های برجامی، تحریم های دولت ترامپ با هر نام و عنوانی و تحریم های دولت اوباما که پس از اجرا شدن برجام وضع شده، باید به طور یکجا لغو شود. 

وی در ادامه افزود: تهران آماده است پس از راستی آزمایی در زمان منطقی، اقدامات جبرانی را متوقف کند. این منبع آگاه تصریح کرد: همان طور که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بر لزوم بازگشت به توافق هسته ای اشاره کرده است، کلیه تحریم هایی که از سال 2015 به بعد نیز اعمال شده، باید برداشته شود. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها