|

یک عضو نیروی مسلح عامل ترور فخری‌ زاده

روایت تازه وزیر اطلاعات از ماجرای ترور شهید فخری ‌زاده

وزیر اطلاعات بعد از گذشت چند ماه از ترور محسن فخری‌زاده در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد یکی از اعضای نیروهای مسلح در ترور فخری‌زاده دست…

لینک کوتاه کپی شد

محمود علوی، وزیر اطلاعات کشور در یک گفتگوی خبری در تلویزیون ملی به انتقادها و حمله‌ها نسبت به وزارتخانه‌اش در حادثه ترور محسن فخری‌زاده واکنش نشان داد و از عملکرد وزارتخانه‌اش در این حادثه دفاع کرد.

یک عضو نیروی مسلح از عوامل ترور فخری‌زاده بود

محمود علوی با اشاره به هجمه‌ها به وزارت اطلاعات بعد از ترور شهید محسن فخری‌زاده، گفت: «پس از کشته شدن فخری‌زاده شروع کردند علیه وزارت اطلاعات شعار دادند. 2 روز بعد، این حملات متوقف شد چون فهمیده بودند که وزارت اطلاعات 2 ماه قبل گفته بود که دشمن در این نقاط کار جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌دهد و 5 روز قبلش گفته بود که دشمن برنامه ترور فخری‌زاده در منطقه را دارد، فقط زمان معلوم نبود.»

وزیر اطلاعات با اعلام این‌که عامل ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان عضو نیروهای مسلح بوده است، تاکید کرد: «فخری‌زاده جزو نیروهای مسلح و آن فردی هم که اولین تداکارت برای ترور را انجام می‌داد، جزو نیروهای مسلح بود. ما چون نمی‌توانستیم در حوزه نیروهای مسلح کار اطلاعاتی انجام دهیم از مسئولین مربوطه خواستیم، بیایند بنشینند و روی قضیه کار کنیم و قبل از اینکه نماینده‌ای معرفی شود، این اتفاق(ترور) افتاد.»

به این ترتیب چند ماه بعد از ترور محسن فخری‌زاده یک مقام بلندپایه برای اولین بار اعلام کرد که یکی از اعضای نیروهای مسلح کشور در این حادثه دست داشته است.

انتقادها به عملکرد ضعیف دستگاه‌های امنیتی

محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از جمله افراد کلیدی در برنامه هسته‌ای کشورمان بود که روز جمعه 7 آذرماه سال جاری در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد طی یک عملیات مسلحانه توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.

بعد از حادثه ترور شهید محسن فخری‌زاده، بسیاری از ضعف دستگاه‌های امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات در محافظت از این مقام بلندپایه وزارت دفاع انتقاد کردند. عده‌‌ای هم این ترور را ناشی از حفره امنیتی و نفوذ جاسوسان در دستگاه‌های امنیتی کشور عنوان کردند و گفتند این دستگاه‌ها باید فکری اساسی برای جلوگیری از این نفوذها بکنند.

بعد از بالا گرفتن حمله‌ها به دستگاه‌های امنیتی در حادثه ترور شهید محسن فخری‌زاده، وبسایت رسمی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با انتشار یادداشتی ضمن اشاره به دیدارهای محسن فخری‌زاده با رهبری، اعلام کرد که به دلیل ارائه گزارش‌هایی در خصوص عدم رعایت مسائل حفاظتی، رهبر انقلاب به شهید فخری‌زاده درباره حفاظت از خودش هشدار داده بود.

روایت‌های متناقض از ترور فخری‌زاده

از طرف دیگر بعد از حادثه ترور محسن فخری‌زاده، روایت‌های مختلف و متناقضی درباره چگونگی این اتفاق توسط مقام‌های مسئول منتشر شد که این حادثه و نحوه رخداد آن را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

براساس گزارش‌های اولیه از ترور شهید محسن فخری‌زاده، این حادثه یک عملیات مسلحانه انتحاری اعلام شد. سپس خبرگزاری فارس درباره نحوه انجام این ترور نوشت که یک کیلومتر جلوتر از ورودی شهر آبسرد، خودروی حامل فخری‌زاده با رگبار متوقف شده است و پس از آن یک نیسان پر از الوارهای چوبی در نزدیکی خودروی وی منفجر شده است.

البته بعدتر دریادار علی فدوی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران گفت هیچ ضاربی در محل نبوده و همه چیز به صورت خودکار انجام شده است؛ تیرباری شهید فخری‌زاده را هدف گرفته که روی خودروی نیسان کار گذاشته شده بود و به صورت ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شده است.

حامد فخری‌زاده فرزند شهید محسن فخری‌زاده هم کمی بعد در مصاحبه‌ای به وجود ابهامات زیاد در پرونده کشته شدن پدرش اشاره و تاکید کرد «موضوع پیچیده‌تر از آن چیزی‌ست که عنوان شده است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها