|

رفتار بازار طلا در روزهای پایانی ماه صفر

قیمت طلا بعد از تعطیلات آخر ماه صفر چه خواهد شد؟

تعطیلات پایان ماه صفر بر روند قیمت طلا تاثیر دارد و حالا باید منتظر ماند با پایان این ماه روند قیمت ها چگونه خواهد شد

لینک کوتاه کپی شد

بازار طلا و سکه هفته خود را با نوسان قیمت‌ها و سردرگمی آغاز کردند؛ چراکه برخلاف ریزش قیمت انس طلای جهانی و طلای داخلی، بازار سکه افزایش قیمت را تجربه کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای 18 عیار امروز، 10 شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، ریزش قیمت داشت و به سه میلیون و 617 هزار و 300 تومان رسید. طلای 24 عیار هم، کاهش قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و 822 هزار تومان عرضه شد.

هفته گذشته سکه طرح قدیم و سکه طرح جدید وارد کانال قیمتی جدید شدند. در هفته جدید هم به نظر می‌رسد این دو اقلام طلا درحال تثبیت در کانال جدید هستند. سکه طرح جدید بر این اساس، با رشد قیمتی به 43 میلیون و 300 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم نرخ 38 میلیون و 100 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی هم این روزها روند ریزشی را در پیش گرفته است و اکنون به ارزش 2503 دلار به ازای هر انس رسیده است. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 10 شهریور 1403

قیمت طلا و سکه در هفته‌های گذشته تحت تاثیر نوسانات نرخ دلار و همچنین طلای جهانی روندی نامشخص را طی کرد.

کارشناسان و فعالان این بازار معتقدند که با توجه به روند رشد دلار در داخل کشور در ادامه سال و انتخابات آمریکا، قیمت دلار در شش ماه دوم سال در شیب ملایم صعودی قرار می‌گیرد. این شیب صعودی بر بازار طلا و سکه نیز تاثیر دارد و پیش‌بینی می‌شود که طلا و سکه نیز افزایش قیمت را تجربه کنند. البته همانطور که پیش از این بیان شد، این افزایش آرام خواهد بود و شوک قیمتی در بازار مشاهده نخواهد شد.

کارشناسان بازارهای مالی بر این باورند که با توجه به تعطیلی‌های پیش روی این هفته، بازار عملا تعطیل است و نه تنها خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد، بلکه نوسان یا تغییر قابل توجهی در بازار ایجاد نمی‌شود.

بازار طلا هفته بعد از تعطیلات چگونه خواهد بود؟

بازار ارز و طلا کم‌رونق ولی صعودی است، انباشت تعطیلات پایان ماه صفر هرچند به رکود دامن زده است ولی توجه به یک باور هم به درک شرایط بازار طلا کمک می‌کند.

مردم کشور در ماه محرم و صفر غالبا خرید کمتری برای طلا انجام می‌دهند و به دلیل عدم برگزاری مراسم‌ عروسی در ماه محرم و صفر تقاضای طلا کاهش می‌یابد. در روزهای پایانی صفر اما غالبا بازار طلا، انتظار بهبود تقاضا را دارد به همین خاطر برخی تحلیلگران بازار این دیدگاه را در رشد این روز‌های بازار طلا بی‌تأثیر نمی‌دانند و انتظار دارند طبق روال گذشته، در پایان ماه صفر بازار طلا شرایط بهتری را تجربه کند.

به‌روزرسانی سامانه حراج سکه مرکز مبادله

مرکز مبادله طلا و سکه ایران اعلام کرد که به دلیل به‌روزرسانی سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران متقاضیان استرداد وجه می‌توانند تا ساعت هشت روز شنبه، 10 شهریور 1403، درخواست خود را ثبت کنند. چراکه سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به مدت 48 ساعت جهت اقدامات عملیاتی غیرفعال است.

مرکز مبادله درخواست کرد که متقاضیانی که قصد استرداد وجه دارند تا ساعت هشت صبح روز شنبه به سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها