|

بررسی بازار طلا و دلار و پیش بینی مسیر پیش رو

هم سکه افزایش یافت و هم دلار بالای مرز حساس آرام گرفت

قیمت دلار از مرز 50 هزار تومان عبور کرد و سکه هم دوباره بالاتر از 29 میلیون تومان قیمت خورد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حرکت افزایشی قیمت طلا و سکه از روز شنبه آغاز شده است. این روند هیجانات بازار نیست که قیمت را به شکل شارپی و میلیونی جابه‌جا کند. معامله‌گران بازار فلز زرد معتقدند دلار در مسیر آهسته و پیوسته افزایش قیمت قرار گرفته است و بازار طلا و سکه نیز از آن تبعیت می‌کند. به اعتقاد تحلیلگران، بازار در مسیر اصلی خود قرار گرفته است.

چه شد بازار طلا و سکه دور برگردان زد؟

در هفته‌های گذشته سیگنال اخبار سیاسی به بازارهای مالی به شکل پیوسته روند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داد. هر چند که به اعتقاد فعالان بازارهای ارز، ‌طلا و سکه، سیگنال‌های ورودی به بازارها بیشتر شایعه است تا واقعیت، اما توانست قیمت‌ها را در محدوده مشخصی ثابت نگه‌ دارد.

اما کارشناسان اقتصادی می‌گویند اثر اخبار هفته‌های گذشته در بازارهای مالی کمرنگ شده و سیگنال‌های نامساعد پایان هفته گذشته در حوزه برجام، باعث افزایش قیمت‌ها شده است. هر چند تحلیلگران بازارهای مالی تغییرات قیمتی روزهای اخیر را روند نمی‌دانند و همچنان معتقدند بازار در مسیر ساید یا خنثی در حرکت است، همگرایی بالای بازار فلز زرد با دلار باعث شده قطعات سکه در روند صعودی قرار بگیرند.

معامله‌گران همچنان نسبت به هر گونه مبادله بدبینند و معتقدند تا زمانی که دست بازارساز در بازار ارز باز است و قیمت دلار بیشترین اثر را بر قیمت طلا و سکه دارد، معاملات و پیش‌بینی در این بازار با ریسک بالایی همراه است.

طلا 18 عیار و انواع سکه

یکشنبه

امروز

طلا 18 عیار

دو میلیون و 400 هزار تومان

دو میلیون و 385 هزار تومان

امامی

28 میلیون و 935 هزار تومان

29 میلیون و 250 هزار تومان

نیم‌سکه

15 میلیون و 730 هزار تومان

15 میلیون و 860 هزار تومان

ربع‌سکه

10 میلیون و 730 هزار تومان

10 میلیون و 760 هزار تومان

یک گرمی

شش میلیون و 370 هزار تومان

شش میلیون و 390 هزار تومان

سوخت‌گیری دلار از طلا، در تعطیلی بازارهای همسایه

به گزارش اکوایران؛ قیمت دلار غیررسمی تهران در غیاب بازارهای هرات، سلیمانیه و دبی افزایش پیدا کرد. با شروع هفته قیمت دلار از کف 49 هزار تومان شروع به افزایش کرد و طی دو روز به مرز کانال 50 هزار تومان رسید.

قیمت دلار در معاملات یکشنبه به افزایش خود حتی در کانال 50 هزار تومان ادامه داد، اما پس از اصلاح طلای آبشده در مرز مقاومت، دلار هم به مرز کانال 50 هزار تومان رسید.

در این روزها با توجه به رنگ باختن خبرها، شوک منفی به توافق خورد و به عقیده معامله‌گران همین موضوع موجب رشد بازارها شده است. معامله‌گران می‌گویند با باز شدن بازارهای همسایه می‌توان شاهد رشد قیمت در این بازارها بود، چراکه در تعطیلات عید قربان بازار آن‌ها از تهران جا مانده است. به واسطه همین نگاه آن‌ها حتی تصور می‌کنند قیمت حواله دلار در کانال 51 هزار تومان باز شود. در پشت خط هرات هم قیمت دلار در میانه‌های کانال 50 هزار تومان عنوان می‌شود. درمورد زمان باز شدن بازار ارز هرات، سلیمانیه و دبی هم دو نظر وجود داشت؛ روز دوشنبه یا سه‌شنبه.

معامله‌گران می‌گویند این افزایش قیمت دلار، اهداف مقاومتی بالایی را روشن کرده و می‌تواند برای امتحان آن‌ها تلاش کند.

مهمترین مقاومت دلار 51 هزار تا 51 هزار و 300 تومان عنوان می‌شود که اگر قیمت در بالای آن تثبیت روزانه بدهد می‌تواند مرز 52 هزار توان را هم تست کند. به عقیده فنی‌ها مقاومت‌های ضعیف‌تر قیمت در تایم‌های پایین چارت 50 هزار و 300 تومان و 50 هزار و 800 تومان خواهد بود که روزانه می‌تواند برای شکستن آن‌ها تلاش کند. این دسته تصور می‌کنند افزایش قیمت دلار با هماهنگی طلای آبشده بوده که هدف 10 میلیون و 500 هزار تومان را دارد و می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. بر این اساس پایینی‌ها برای سوخت‌گیری رشد قیمت است. البته دسته‌ای از معامله‌گران معتقدند قیمت با برخورد به مقاومت‌ها می‌تواند دوباره کاهشی شود و به کانال 49 هزار تومان برود. 

کاهشی‌های بازار که از ابتدای این هفته در اقلیت قرار دارند، معتقدند قیمت دلار با خبر پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند حمایت 49 هزار و 800 تومان را از دست بدهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها