|

پیش بینی هواشناسی امروز شنبه 4 اردیبهشت/ بارش پراکنده باران

رگبار پراکنده باران به همراه رعدوبرق و باد شدید در اکثر مناطق کشور و سواحل خزر نیز تا ۱۲ درجه افزایش دما خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده باران به همراه رعدوبرق و باد شدید در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: سواحل خزر نیز تا ۱۲ درجه افزایش دما خواهد داشت.

«کبری رفیعی» روز شنبه افزود: امروز و فردا در شرق گیلان، استان مازندران، گلستان خراسان شمالی، شرق زنجان، استان مرکزی، برخی نقاط اصفهان، ارتفاعات غرب و جنوب یزد، کرمان و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در قزوین، تهران، البرز و سمنان رگبار پراکنده رعدو برق و وزش باد موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: برای آسمان تهران امروز کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود:  فردا در سواحل شرق دریای‌خزر و خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، زنجان، قزوین، البرز مرکزی و شرق همدان، اصفهان، فارس و یزد و کرمان، انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد.

به گفته وی روز سه‌شنبه در شمال شرق و جنوب غرب و سواحل خزر همین وضعیت ادامه دارد.

این کارشناس هواشناسی گفت: دما از امروز در سواحل خزر تا ۱۲ درجه گرم می شود.

به گفته وی تا اواسط هفته بارش‌ها با شدت و ضعف در استان‌های مختلف کشور ادامه دارد و برای دو روز آینده دریای‌خزر، مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای روزهای شنبه و یکشنبه در منطقه زابل، در برخی از ساعت‌ها  وزش بادهای شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

پیش بینی وضعیت جوی زنجان

کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: هوای گرم، بارش پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید برخی از مناطق این استان را دربر می‌گیرد.

حسین سلطانی، روز شنبه افزود: بعدازظهر امروز هوای استان زنجان ابری و با وزش باد و احتمال بارش های پراکنده باران به شکل محلی مواجه خواهد شد این وضعیت جوی روز یکشنبه نیز به همین منوال خواهد بود.

وی با بیان اینکه از اواخر روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به منطقه، فعالیت بارش‌های بهاری باران به شکل پراکنده در این استان اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: عمده فعالیت سامانه نیز روز چهارشنبه و به صورت بارش های خفیف تا متوسط خواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه بارش باران در روز چهارشنبه نیز در حد خفیف و محلی، پیش بینی می شود، افزود: میزان دما نیز تا پایان هفته به تدریج روند افزایشی خواهد داشت و انتظار می رود میزان بارش ها نیز از اواسط ماه جاری بیشتر شود.     

وی، یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با ۲+ درجه سانتیگراد و چورزق از توابع شهرستان طارم با ۳۱+ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شدند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

پیش بینی وضعیت جوی خراسان رضوی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای مشهد کیفیت هوای این کلانشهر را امروز چهارم اردیبهشت ماه در وضعیت هشدار قرار داده است.

تورج همتی روز شنبه افزود: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد با شاخص ۱۰۲ ای.کیو.آی هم‌اکنون نشانگر هوای آلوده و وضعیت هشدار است. 

وی ادامه داد: هفت منطقه از کلانشهر مشهد شامل "خاقانی، شهید کریمی، شهید آوینی، الهیه، لشگر، ویلا و ماشین‌ابزار" در شرایط آلوده برای تنفس شهروندان حساس قرار دارند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا در ۱۶ منطقه دیگر مشهد در وضعیت سالم قرار دارد اما روند انباش آلاینده‌های هوا نشانگر سیر صعودی آلودگی است. 

وی تاکید کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی