|

پیش بینی هواشناسی امروز چهارشنبه 1 اردیبهشت/وزش باد و بارش باران

سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید موقتی در ۱۷ استان طی امروز و فردا و کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید موقتی در ۱۷ استان طی امروز و فردا و کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی،لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، غرب اصفهان، قزوین، البرز، مازندران، گیلان و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

فردا پنجشنبه ضمن تقویت سامانه بارشی، بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی و استان‌های ذکر شده ادامه خواهد داشت. روز جمعه بخش‌های مرکزی فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز کشور، سواحل دریای خزر بارش پراکنده، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده در شمال شرق، سواحل دریای خزر،برخی مناطق مرکزی، نیمه غربی استان‌های کرمان و یزد بارش پراکنده گاهی وزش شدید باد و رعدوبرق پیش بینی شده است. یکشنبه هفته آینده برای بخش‌هایی از کرمان، یزد و شمال سمنان بارش پیش بینی می‌شود.

امروز وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی شده و فردا و جمعه کاهش 9 تا 12 درجه‌ای دما در این مناطق روی می‌دهد. دریای خزر نیز از اواخر وقت فردا تا شنبه هفته آینده مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر هشدار داد؛

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: پیش از ظهر پنجشنبه 1400/02/2

زمان پایان: صبح شنبه 1400/02/4

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج، یک تا یک و نیم متر

منطقه اثر:

پنجشنبه 1400/02/2 : دریای خزر، مناطق دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان،

جمعه 1400/02/3 : دریای خزر، مناطق دور از ساحل و ساحلی گیلان، مازندران، گلستان،

شنبه 1400/02/4 : دریای خزر، مناطق دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک و تورهای ماهیگیری

توصیه: احتیاط در شنا، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل

پیش بینی وضعیت جوی آذربایجان غربی

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد توام با گردو خاک و بارشهای رگباری، پدیده غالب در استان تا پایان هفته جاری است.

یاسر اشتاد روز چهارشنبه افزود: هوای آذربایجان غربی امروز نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی شدید و توام با بارشهای پراکنده در شمال و مرکز استان است.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید، ادامه داد: این روند روز پنجشنبه در این استان نیز تداوم دارد و اواخر وقت فردا کاهش ابر وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: شهرستان تکاب با دمای مثبت ۶ درجه سانتی‌گراد خنک ترین شهر بود و دمای ارومیه نیز بین مثبت ۱۲ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

اشتاد با بیان اینکه روز سه شنبه وزش باد و بارشهای رگباری اندکی از شمال استان در شهرهای سلماس و ماکو گزارش شده است، افزود: روند افزایش ۶ درجه ای دمای هوای آذربایجان غربی ادامه دارد و گردو غبار نیز دور از انتظار نیست.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

پیش بینی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته قصرقند در جنوب استان با دمای ۴۰.۲ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شد.

محمود دیانتی روز چهارشنبه اظهارداشت: این دهمین روز از ابتدای بهار است که دمای قصرقند به ۴۰ درجه سلیسوس و بیشتر از آن می‌رسد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته دمای ۱۸ شهر سیستان و بلوچستان به بیش‌از ۳۰ درجه سلسیوس و هفت شهر بیشتر از ۳۶ درجه سلسیوس رسیده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی، روند دمایی استان در چند روز آینده افزایشی است اما میزان نوسانات خیلی قابل توجهی نیست.

وی ادامه داد: برآورد می‌شود اوایل هفته آینده دمای شهر زاهدان نیز به بیش‌از ۳۰ درجه سلسیوس برسد و تمام شهرهای استان در گرمترین لحظات روز دمای بیشتر از ۳۰ را تجربه کنند.

دیانتی از ادامه وزش باد در نواحی شمالی و مرز شرقی استان خبرداد و گفت: وزش این باد در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش موقتی دید افقی می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی