|

تداوم رکود در بازار خودرو/ قیمت های غیر واقعی در فضای مجازی

قیمت انواع پراید و تیبا امروز پنجشنبه 26 فروردین 1400

با ورود به سال جدید، به دلیل آنکه قیمت های خودرو به روز می شود شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

بازار خودرو ۱۴۰۰ با رشد قیمت استارت زد. اتفاقی که البته به گفته فعالان بازار جدید نیست و در سنوات گذشته نیز با ورود به سال جدید، به دلیل آنکه قیمت های خودرو به روز می شود  شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم.

خودرو‌های سایپا نسبت به آخرین روز‌های سال قبل با افزایش قیمت فروخته می‌شوند. پراید ۱۱۱ طی این مدت حدود هفت میلیون تومان گران شده و به‌قیمت 130 میلیون تومان فروخته می‌شود. پراید ۱۳۱ نیز در بازار 112 میلیون تومان قیمت خورده است. 

از سوی دیگر در ماه های پایانی سال گذشته با افزایش قیمت خودرو در بازار متولیان به منظور کنترل قیمت خودرو در این دوره به خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندادند، این اقدام  به منظور کنترل بازار صورت گرفت، اما خودروسازان نیز در مقابل سیاست کاهش عرضه در بازار را پیش گرفتند که این امر موجب شد تا روند صعودی قیمت خودرو ادامه داشته باشد. حال با توجه به اینکه مجوز افزایش قیمت برای سال جاری برای خودروسازان صادر شده باید دید آیا خودروسازان از سیاست قطره چکانی عرضه در بازار دست خواهند کشید یا همچنان بازار تشنه خواهد ماند.

قیمت انواع پراید امروز پنجشنبه 26 فروردین 1400

خودرو قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  130,000,000
سایپا 131  112,000,000
سایپا 151  116,000,000
تیبا 1  129،000,000
تیبا 2 136,000,000

تداوم رکود در بازار خودرو/ قیمت های غیر واقعی در فضای مجازی

به گزارش ایرنا، از روز شنبه هفته جاری (۲۱ فروردین‌ماه) ‌و با اعلام تعطیلی برخی صنوف از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نمایشگاه‌داران خودرو که سال ۹۹ را با رکود به پایان برده و در انتظار سال جدید بودند، پس از تعطیلات نوروزی بالاجبار به تعطیلی دیگری وارد شدند تا رکود در این بازار باز هم ادامه داشته باشد.

با وجود این تعطیلی‌ها، اما فضای مجازی بار دیگر جولانگاه دلالان و واسطه‌ها شده و قیمت‌های بالایی برای خودروها طلب می‌کنند. به‌طوری که دو محصول پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۱۹۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

قیمت‌هایی که به هیچ عنوان مورد قبول کارشناسان نیست و «نعمت الله کاشانی‌نسب» نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در این زمینه می‌گوید: فضای مجازی به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و فقط عده‌ای دلال و واسطه در آن به قیمت‌سازی می‌پردازند.

وی  گفت: بازار خودرو تعطیل و راکد است و هیچ خرید و فروشی جریان ندارد، بنابراین مردم به این قیمت‌ها اعتنایی نکنند.

برپایه این گزارش، در بازار خودروهای خارجی نیز وضع به همین منوال است و با توجه به تعطیلی‌ها، اتفاق خاصی در این بازار و خرید و فروش‌ها شاهد نیستیم.

به اعتقاد کارشناسان، در این بازار نیز همه چیز به نوسانات ارز وابسته است که در روزهای گذشته در کانال ۲۴ هزار تومانی تغییر خاصی نداشته است.

با این حال کارشناسان می‌گویند: عده‌ای هنوز در توهمات خود به سر می‌برند و به دلخواه خود قیمت‌های بالایی در سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی اعلام می‌کنند، اما حقیقت این است که خرید و فروش در حد صفر است.

به گفته کارشناسان، هرچند توافقات برجامی می‌تواند تکانی در این بازار ایجاد کند، اما به نظر می‌رسد بازار در حال حاضر توجه زیادی به این مساله ندارد بلکه آثار آن را در جای دیگر به‌ویژه تغییر نرخ ارز جست‌وجو می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها