|

خبر مهم واریزی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش مستمری!

سازمان بهزیستی ایران از افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

حق پرستاری آبان ماه ۱۴۰۲ معلولان جسمی و ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ دو میلیون و صد هزارتومان به حساب این عزیزان واریز شد.

مستمری آبان‌ماه مددجویان تحت پوشش دونهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی کشور در حالی با افزایش ۲۰ درصدی مابه‌التفاوت ۴۰ درصد ابتدای سال مواجه است که هنوز خبری از پرداخت نیست. اگرچه وزیر تعاون دیروز اعلام کردند که مستمری‌ها در حال واریز است، اما تاکنون بسیاری با تماس به رسانه‌ها خواستار پیگیری و علت عدم واریز مبالغ به حساب مددجویان شدن

نمایندگان مجلس به منظور توسعه عدالت اقتصادی و بهبود توزیع درآمد، دولت را مکلف کردند در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه علاوه بر پرداخت یارانه، هر سال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور را پرداخت کند.

مجلس در لایحه بودجه جدید ۲۰ درصد مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را افزایش داد. با توجه به تصویب بند الحاقی ۱ تا ۳۱ لایحه بودجه در مجلس سازمان بهزیستی ایران بایستی ۲۰ درصد به پرداختی‌های خود بی افزاید.

بر اساس این مصوبه، دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری مددجویان خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف خانوار‌های پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید. دولت مکلف به پرداخت ۲۰ درصد حداقل دستمزد به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی شد.

براساس بند الحاقی ۱ ماده ۳۱ این لایحه؛ دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف خانوار‌های پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • محمدعلی ارسالی در

    افغانها رو اخراج کنید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها