|

واریزی مهم؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان بالاخره انجام شد؟

خبر مهم درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان توافق در راه است؟

لینک کوتاه کپی شد
2

 در سایت های خبری گفته شد که در صورت تصویب ماده ۶۷ لایحه برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان بر اساس متوسط حقوق در پنج سال آخر محاسبه خواهد شد و البته درصد افزایش ضریب سالانه در سه سال آخر نیز به آن اضافه می‌شود. این در شرایطی است که نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در ماده ۸۲ قانون برنامه ششم توسعه، میانگین دو سال آخر دریافتی دارای کسور بازنشستگی است.پیش از این، یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی روز ششم تیر از مصوبه این کمیسیون برای حذف میانگین ۵ سال برای بازنشستگی از لایحه برنامه هفتم خبر داده بود.

محمد خدابخشی گفته بود که پیشنهاد دولت درباره محاسبه میانگین حقوق بازنشستگان بر مبنای پنج سال آخر خدمت شان، حذف شد.

اکنون رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید به هر شکل موجود انجام بپذیرد، گفت: حتی اگر تصمیمات در زمینه حقوق بازنشستگان به دلیل بار مالی مغایر با اصل ۷۵ هم شناخته شود، باید براساس توافق دولت و مجلس مسئله حل شود.

وی با بیان اینکه اگر برنامه هفتم توسعه مسائل مربوط به بازنشستگان را مدنظر قرار ندهد، انصافاً این برنامه قابل ارائه به مردم نیست، گفت: ما نمی‌توانیم به راحتی از حق و حقوق بازنشستگان عبور کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد: به واقع همه ما در تلاش هستیم که بین دولت و مجلس توافقی به وجود بیاید که بر اساس آن متناسب سازی حقوق بازنشستگان ان شاءالله انجام شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی