|

کدام استان‌ها منتظر برف و باران شدید باشند؟

استان‌ها شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد منتظر برف و باران شدید باشند.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش در بیشتر نقاط کشور طی امروز (۱۲ بهمن‌ماه) از بارش برف و باران شدید در پنج استان خبر داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از دنیای اقتصاد؛ ضیاییان گفت: در روز سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) با فعالیت سامانه بارشی در کشور در غالب مناطق به‌جز استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، استان‌های ساحلی خزر و استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است و از بعدازظهر سه شنبه(۱۲ بهمن‌ماه) به‌تدریج از سمت غرب کاهش ابر خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این سامانه اوایل چهارشنبه (۱۳بهمن‌ماه) از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود و روز سه شنبه(۱۲بهمن‌ماه) در جنوب غرب، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور و چهارشنبه(۱۳ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

جو آرام کشور تا روز جمعه

وی با اشاره به جو آرام کشور تا روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) گفت: در سایر نقاط کشور تا روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) جوی آرام خواهیم داشت و جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور، در شمال غرب، غرب استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه مرکزی البرز و مرکزی زاگرس بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان شنبه(۱۶ بهمن‌ماه) علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش رخ خواهد داد، در روز شنبه(۱۵ بهمن‌ماه) بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود و کاهش دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: خلیج فارس از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه(۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ماه) و دریای عمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) و دریای خزر روز شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ بهمن ماه) صاف تا قسمت ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۱۳ بهمن ماه) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز(۱۲بهمن‌ماه) تبریزبا کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد و فردا (۱۲ بهمن‌ماه) زنجان و همدان با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۰ و۱۱ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها