|

احمد مسعود از خون پدر گذشته و با طالبان مذاکره کرد!

پسر احمد شاه مسعود

طالبان آماده حمله به ولایت پنجشیراند. روز یکشنبه طالبان 4 ساعت برای تسلیم شدن احمد مسعود پسر احمدشاه مسعود به وی وقت دادند.

لینک کوتاه کپی شد

طالبان آماده حمله به ولایت پنجشیراند. روز یکشنبه طالبان 4 ساعت برای تسلیم شدن احمد مسعود پسر احمدشاه مسعود به وی وقت دادند. احمد مسعود در پاسخ به اخطار طالبان گفت که تسلیم نمیشود و کاملاً آماده مقابله با طالبان است.

به گزارش «شایانیوز»، به گفته احمد مسعود، او و هم رزمانش می خواهند جنگ را خاتمه دهند اما طالبان نمی خواهند، در نتیجه اگر طالبان به همین شکل ادامه بدهد، مقاومت ادامه خواهد داشت.

یونس قانونی: احمد مسعود دنبال جنگ نیست؛ او دفاع از کشور را از پدرش ارث برده است / امارت برای ما غیرقابل پذیرش است

احمد مسعود تاکید کرد که علاوه بر مردم محلی نیروهای مسلح از سایر نواحی افغانستان من‌جمله سربازان دیگر مناطق به پنجشیر آمده اند تا علیه طالبان مقاومت کنند.

این در حالیست که پیش از این احمد مسعود در مصاحبه با الشرق الاوسط گفته بود: من آماده‌ام در صورتی که شرایط برای صلح و امنیت در کشور فراهم شود، از خون پدرم که دو روز قبل از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ ترور شد، بگذرم.

همچنان مسعود ادعا کرده بود که ما آماده گفتگو با طالبان هستیم و تماس‌هایی با این گروه داشته ایم. بطوری که در دوره پدرم، طالبان نتوانست کنترل شمال را در دست بگیرد. بعدا القاعده ۹ سپتامبر ۲۰۰۱ پدرم را ترور کرد. اما من مایلم به خاطر برقراری صلح و امنیت و ثبات در کشور از خون پدرم بگذرم.

ما آماده تشکیل دولتی فراگیر با طالبان از طریق مذاکرات سیاسی هستیم. اما آنچه قابل قبول نیست تشکیل دولت افراط‌گرا در افغانستان است که تهدید خطرناکی نه فقط برای افغانستان بلکه برای تمام منطقه و جهان است.

وی در بیانات خود اظهار کرده بود که ما با طالبان گفتگو می‌کنیم و به رسیدن به راهکاری و پایان جنگ امید داریم. آن‌ها می‌گویند که ضد تروریسم بین المللی هستند اما باید این مسئله را به صورت عملی ببینیم. امیدواریم که آن‌ها مایل به این مسئله باشند. ما خواهان جنگ نیستیم.

اظهارات محمدحسین جعفریان

با وجود این گزارش ها محمدحسین جعفریان فیلمساز و کارشناس مسائل افغانستان که به جریان مقاومت احمد مسعود نزدیک است و به نوعی در فضای رسانه ای کشورمان خلاف جهت حرکت کرده و سعی می کند صدای مقاومت پنجشیر را به گوش مردم ایران و افغانستان برساند، در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که مصاحبه احمد مسعود با الشرق الاوسط مربوط به سال های گذشته است. او این نوع اخبار را بازی طالبان برای فریب و ایجاد غفلت برای حمله غافلگیرانه به احمد مسعود دانسته است. جعفریان همچنین با انتشار فیلمی از قطار ماشین های جنگی طالبان که به سوی پنجشیر در حرکتند، این ادعای خود را مستند کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها