|

همسان سازی بازنشستگان نیاز به عمل دارد نه پیش بینی

بازنشستگان

خبر مجلس همسان سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۰ مشخص شد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از محل تامین اعتبار پیش بینی همسان سازی حقوق بازنشستگان…

لینک کوتاه کپی شد

خبر مهم مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان سال ۱۴۰۰ مشخص شد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیش‌بینی محل تامین اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش «شایانیوز»، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران گفت: محل تامین اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی بر اساس جزء (۱) بند (و) تبصره (۲) در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

وی با اشاره به جزء (۱) بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۰، گفت: براساس این مصوبه قانون بودجه اعتبار لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در کشور پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در این مصوبه مواردی که محل تأمین آن از محل فروش سهام است، به ردیف در آمدی شماره ۳۱۰۵۱۷ واریز می شود و از محل ردیف هزینه ای ۹۳-۵۳۰۰۰۰ مبلغ یک میلیون و سیصد هزار میلیارد (۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال، جهت تقویت تأمین اجتماعی افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و فولاد در نظر گرفته شده است.

حاجی‌بابایی بیان کرد: تأدیه بخشی از دیون و ایفای تعهدات قانونی سازمان تأمین اجتماعی (هشتصد و نود هزار میلیارد (۸۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال) نیز پیش بینی شده است.

وی به بیمه تکمیلی ایثارگران و خانواده شهدا، نیز اشاره کرد و گفت: مطالبات قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ، نظام تأمین اجتماعی فراگیر و متمرکز، همچنین تأمین حداقل مسکن و معیشت و بیمه زنان معسر، زنانی که همزمان از سه مؤلفه حمایت خانواده، ارث مکفی و شغل قانونی محروم هستند، در این مصوبه مدنظر قرار گرفته است.

نماینده همدان در مجلس تاکید کرد: مشمولین قانون معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان تا میزان پنج نفر کارگر مصوب ۱۳۶۱/۱۲/۱۹،بر اساس فهرست کارگاههای مشمول مصوب دولت، قانون بیمه های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار مصوب ۱۳۸۸/۵/۱۸ و ماده (۷) قانون هدفمندسازی یارانه ها (شامل زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل ونقل عمومی، صیادان شمال و جنوب، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، هنرمندان و نویسندگان، مربیان مهد کودک و مراکز توانبخشی بهزیستی نیز مشمول این بند تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ می شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها