|

جاذبه‌ های گردشگری در ایران

هر استانی با توجه به ظرفیت­‌های گردشگری که دارد سهمی را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه کپی شد

ایران دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مکان‌های مذهبی بسیاری برای گردشگری است. وسعت و زیبایی این مناطق هر ساله مسافرین زیادی را بسوی خود فرا می­‌خواند. ناگفته نماند که عمده‌­ترین علت شناخته شدن و یا معروفیت مناطق سیاحتی و تفریحی تلاش عاملین آن یعنی مؤسسات، سایت‌ها و مجلات گردشگری می‌باشد. همچنین ارائه خدمات از سوی مؤسسات حمل و نقل، هتل‌ها و رستوران‌ها، صنایع دستی و سوغات خاص هر منطقه در پیشرفت صنعت گردشگری بی‌تأثیر نبوده است.

هر استانی با توجه به ظرفیت­‌های گردشگری که دارد سهمی را به خود اختصاص داده است. استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، فارس، اصفهان، هرمزگان و سایر استان‌ها که هر کدام با داشتن زیبایی‌­ها و جاذبه‌­های دیدنی می‌­توانند مورد توجه گردشگران قرار گیرند. وجود امکانات رفاهی، تبلیغات، معرفی مکان‌­های دیدنی، امنیت و... تأثیرات زیادی را در جذب مسافران از داخل و خارج ایران دارد. علاوه بر همه این‌ها برای داشتن سفری خوب و عالی نیاز به یک راهنما خواهید داشت تا اطلاعات بیشتری از سفر را در اختیارتان بگذارد. در این مقاله قصد داریم تا برخی از مناطق دیدنی را به شما معرفی کنیم.

image_00ee98b6fd08b97da23b917244319119d550cc6b

سفر به جاهای دیدنی کیش

سفر به سرزمین آب و آفتاب یکی از زیباترین جزایر خلیج­ فارس با داشتن سواحل مرجانی، از جمله محبوب‌ترین سفرهایی است که افراد دوست دارند حداقل یکبار آن را در زندگی تجربه کنند. فراوانی جاهای دیدنی کیش و امکانات تفریحی آن باعث می‌­شود که افراد با هر سلیقه، آن منطقه را برای گردشگری انتخاب کنند. شهر زیر زمینی کاریز در عمق 16متری زمین و با قدمت 2500 ساله یکی از جاهای دیدنی است که مسافران به آنجا می‌­روند. یکی از خصوصیات این کاریز وجود هوای خنکی است که در تمامی فصول سال در آن جریان دارد. کشتی یونانی کیش که سالیان سال اسیر ساحل شده و خورشید در هنگام غروب در پشت آن کشتی قرار می­‌گیرد زیبایی و حس خوبی را به مخاطب می‌­دهد گویا با تماشاچیان خود از خاطراتش سخن می‌­گوید؛ اما متأسفانه این کشتی تاریخی در حال فرسوده شدن است. همچنین آکواریوم کیش که به شکل یک کشتی طراحی شده، با 70 نوع ماهی کمیاب و تزیینی از دیگر جاهای دیدنی کیش می‌­باشد. شهرهای باستانی حریره از جاهای گردشگری و روایت‌گر تمدن بزرگ شهری که در اثر زمین‌­لرزه سهمگین مدفون شده بود که برای بازدید از این شهر تاریخی حدود سه ساعت وقت می‌­خواهید ولی دیدن آن خالی از لطف نیست.

جزیره­‌ی کیش با طبیعت بکر و آبزیان کف دریا و آبی بیکران دریا پذیرای مسافرانی است که از نقاط مختلف به آنجا سفر می­‌کنند. برای اقامت مسافرین هتل‌­های لوکس و زیبایی ساخته شده از جمله هتل پنج ستاره مجلل مارینا پارک کیش با معماری منحصر به­ فرد و پوشش گیاهی متنوع، هتل پانورامای کیش با امکان دسترسی به مراکز خرید و مناطق دیدنی و هتل­‌ها و اقامتگاه‌های دیگر که هر کس متناسب با سلیقه و بودجه خود آن را انتخاب می­‌کند. یکی از امکانات تفریحی که بر جاذبه­‌های گردشگری کیش افزوده است اجاره ماشین‌­های لوکس و خارجی می­‌باشد. کشتی­‌های تفریحی، سافاری در مناطق کویری، پارک ساحلی سیمرغ، پارک دلفین‌­ها، پارک آبی کیش و... از دیگر امکانات تفریحی و جاهای دیدنی کیش محسوب می‌­شوند.

آشنایی با جاهای دیدنی شیراز

شیراز به عنوان پایتخت گردشگری در ایران با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی یکی از استان‌هایی است که با استقبال گردشگران ایرانی و خارجی رو به­ رو است. شیراز، شهر بهار نارنج، دارای جاهای دیدنی بسیاری است که هر گردشگری را محو تماشای خود می‌کند. در اینجا برخی از جاهای دیدنی شیراز را به شما معرفی می‌کنیم تا قبل از سفر به آنجا آشنایی مختصری پیدا کنید. از جمله جاهای دیدنی شیراز می‌­توان به باغ­‌های تاریخی، مکان‌­های مذهبی، آرامگاه‌­های شیراز، مکان‌­های تاریخی، مکان­‌های تفریحی، موزه‌­ها، مراکز خرید و جاهای دیدنی دیگر را ذکر کرد. باید گفت آب و هوای شیراز در فصل بهار خنک و ملایم، در فصل تابستان گرم و خشک، در فصل پاییز خنک و دلنشین و در فصل زمستان سرد است. در تمامی فصول سال گردشگران برای دیدن زیبایی­‌های طبیعی و جاذبه­‌های تاریخی و گردشگری به آنجا می­‌روند. حافظیه، آرامگاه لسان‌­الغیب، شاعر بزرگ ایرانی که اگر از شرق وارد شیراز شوید دسترسی به آن آسان است. ارگ کریم ­خانی که برج آن 30 درجه کج شده و گردشگران را بیاد برج پیزا ایتالیا می­‌اندازد از جمله مکان­‌هایی است که آمار زیاد بازدیدکننده را کسب نموده‌­اند.

جاهای دیدنی شیراز | مجله گردشگری هم اقلیم

باغ ایلخانی، باغی زیبا و دیدنی که از دوره قاجاریه بر جای مانده است و یا باغ ارم که زمان دقیق ساخت آن مشخص نیست و بدلیل زیبایی منحصر به­ فرد تاریخی و سرسبزی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و باغ­‌های زیبای دیگری که برای هر گردشگری جالب و دیدنی می­‌باشد. معرفی همه جاهای دیدنی شیراز همراه با جزئیات در این مقاله نمی­‌گنجد و تنها برای آشنایی، توضیحات اجمالی را ارائه می­‌دهیم. اگر بخواهیم به معرفی برخی از هتل‌­ها برای اقامت بپردازیم می­‌توان به هتل ارگ شیراز اشاره کرد. این هتل با برخی از جاذبه­‌های گردشگری و دیدنی شیراز فاصله نزدیک دارد و قیمت آن نیز مناسب می‌­باشد. هتل زندیه با معماری سنتی به همراه بخش­‌های مدرن استخر و سونا، هتل هما شیراز با موقعیت جغرافیایی خوب و چندین هتل دیگر اشاره نمود. بازار وکیل، سرای مشیر، بازار حاجی شیراز، مجتمع تجاری خلیج ­فارس، مجتمع تجاری زیتون فارس، بازار مسگری‌­های شیراز، مجتمع تفریحی گردشگری هامون از محبوب‌ترین مراکز خرید می‌­باشند.

زیباترین جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان از لحاظ گردشگری بعد از مشهد بالاترین حجم مسافران را دارد. مکان‌­های تاریخی، هنری، فرهنگی و عمارت­‌ها و باغ­‌های زیبای اصفهان که از گذشته دور تا حال برجای مانده، موجب محبوبیت آن در میان گردشگران ایرانی و خارجی شده است. این شهر در دوره صفویه پایتخت ایران بود و دارای بناهای تاریخی بسیاری در خود است که برخی از آنها در یونسکو به ثبت رسیده است. از جاهای دیدنی اصفهان می‌­توان به مسجد شیخ لطف الله اشاره کرد که یکی از زیباترین بناهای تاریخی و مساجد معروف است سالیانه مسافران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. همچنین این مسجد چون برای درباریان ساخته شده بود از این ­رو مناره‌­ای برای آن نساختند. کاخ چهلستون، پل خواجو، سی و سه پل، مدرسه چهار باغ، عمارت هشت بهشت، منارجنبان، چهار باغ عباسی، کاخ عالی قاپو، موزه کلیسای وانک، خانه مشیرالملک، کوه صفه، شهر ورزنه، آتشگاه، بازار قیصریه، خانه ملاباشی و بسیاری از مکان­‌های دیدنی دیگر که هر یک به نوبه خود انگیزه افراد برای گردشگری و گشت و گذار به اصفهان می­‌باشد. از جمله هتل‌های اصفهان برای اقامت می­‌توان به هتل عباسی، هتل زهره، هتل جام فیروزه و... اشاره کرد. بازار بزرگ اصفهان، مجتمع تجاری مارتین، مرکز خرید جلفا، بازار قیطریه و... از جمله مراکز فروش اصفهان می‌­باشند.

جاهای دیدنی اصفهان | مجله گردشگری هم اقلیم

مجله گردشگری هم اقلیم، راهنمای گردشگران

سفر از جمله فعالیت‌هایی است که علاوه بر تفریح، فرصت کسب تجربیات جدید و آشنایی با فرهنگ­، تاریخ، هنر و آداب و رسوم دیگر مناطق را برای ما فراهم می‌­کند. برای سفر از هر کجا می­‌توانید اقدام کنید فقط کافیست مقصد خود را مشخص کنید و بعد تصمیم بگیرید با چه وسیله‌­ای برای رفتن راحت‌تر هستید. هواپیما، قطار، اتوبوس، تور گردشگری و... همچنین اگر تصمیم به سفر گرفتید می‌توانید از طریق سایت‌های اینترنتی معتبر برای رزرو هتل اقدام کنید تا دغدغه اقامت نداشته باشید. مجله گردشگری هم اقلیم یکی از مراکز معتبری است که از سال 97 با هدف گسترش توریسم( گردشگری) و شناساندن مناطق مختلف توریستی و تفریحی ایران و جهان به مردم مشغول به فعالیت می­‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی بیشتر با مناطق دیدنی می‌­توانید به سایت مجله گردشگری هم اقلیم یعنی https://hameghlim.com مراجعه کنید. همچنین شما می­‌توانید از طریق این سایت با کلیک بر روی مجله گردشگری دوباره سفر (https://dobaresafar.ir) آشنایی بیشتری با جاذبه‌­های دیدنی ایران و خارج داشته باشید و با سایت‌های معتبر اجاره ویلا و اقامتگاه آشنا شوید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها