|

رتبه بندی معلمان 16 هزار میلیارد می خواهد؛ دولت 5 هزار میلیارد داد!

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تصویب ماده یک لایحه رتبه‌ بندی معلمان در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

احمدحسین فلاحی از تصویب ماده یک لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و افزود: ۱۰ سال است موضوع رتبه بندی معلمان مطرح شده و مجلس منتظر بود این قانون را تصویب کند، سال گذشته دولت این لایحه را به مجلس ارسال کرد و بودجه پنج هزار و ۲۰۰ میلیاردی نیز برای رتبه بندی معلمان اختصاص داده شد که اجرای آن به بودجه ۱۶ هزار میلیاردی نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: کمیسیون کلیات طرح رتبه بندی معلمان به صورت دو شوری تصویب کرده تا مجدد به دولت بر نگردد. چرا که با تعویض دولت معمولاً لایحه برگشت داده می‌شود. روز گذشته ماده اول آن نیز تصویب شد.

فلاحی اجرای طرح رتبه بندی معلمان را موجب ارتقاء سطح کیفی آموزش دانست و ادامه داد: معلمان از نظر علمی دارای رتبه‌های متفاوت هستند که حقوق و مزایای آنها مطابق رتبه آنها تعلق خواهد گرفت و برای دریافت نظر معلمان در جریان بررسی و تصویب لایحه رتبه بندی نظر فرهنگیان را دریافت می‌کنیم.

وی همچنین از بررسی ادامه کمک‌های حقیقی و حقوقی به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: علاوه بر این موضوع و تصویب ماده یک طرح رتبه بندی معلمان موضوع تبدیل به داخل دانشجویان علوم پزشکی و فروش صندلی‌ها در کمیسیون بحث شد و مقرر شد اعضای کمیته آموزش عالی طرحی برای این موضوع بیاورند. علاوه بر این موارد موضوع نیروهای خدماتی آموزش و پرورش که سالها مورد غفلت بوده در کمیسیون مطرح شد تا بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش یادآور شد: رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دستور کار جلسه علنی ۲۶ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. از آنجایی که نمایندگان پیشنهادات زیادی برای رفع ابهام این لایحه در صحن مجلس مطرح کردند، پیشنهاد شد ماده واحده این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع شود.

شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کشور پیش‌تر در مصوبات خود امکان انتقال دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی برای دو رشته داروسازی و پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی ایران را فراهم کرده بود. آذر ماه ۹۹ دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد که از بین واجدین شرایط دانشجویان ایرانی متقاضی انتقال از خارج کشور در رشته داروسازی و پزشکی برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۴۰۰- ۹۹  دانشجو می‌پذیرد.

با این وجود مطابق مصوبه این شورا اعلام شده بود بررسی پرونده و اعلام نظر در خصوص در خواست‌های انتقال ثبت شده در سامانه انتقال بعد از تاریخ ۱۵ آذر ۹۹ عینا بر اساس آیین نامه‌های انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج به داخل کشور مصوب سال ۱۳۹۴ و سال ۱۳۸۸ شورای عالی برنامه ریزی اقدام می‌شود.

منبع: سلام نو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام. اگه دزدی نشه بودجه برای رتبه بندی معلمین هست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها