|

سهمیه بنزین

سهمیه بنزین تیر ماه چه زمانی واریز می‌شود و چقدر است؟

کارت‌های سوخت انواع خودروها نیمه شب امشب شارژ می‌شود. ساعت ۲۴ امشب برای چهارمین بار در سال ۱۴۰۰ سهمیه بنزین واریز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

بر این اساس ساعت ۲۴ امشب برای چهارمین بار در سال ۱۴۰۰ سهمیه بنزین خودروهای ناوگان عمومی و شخصی بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته، به کارت سوخت خودرو واریز می‌شود. مقدار این شارژ با ماه‌های قبل تفاوتی ندارد. سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است. تاکسی‌های بنزینی در ماه ۴۰۰ لیتر، تاکسی‌های دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر دریافت می‌کنند. همچنین کارت سوخت وانت‌های کم مصرف بنزینی ۱۵۰ لیتر و وانت‌های پرمصرف بنزینی ۲۰۰ لیتر با بنزین سهمیه‌ای شارژ می‌شود.

۲۰ ماه شارژ کارت سوخت، ۲۰ یارانه نقدی

تا کنون کارت‌های سوخت ۲۰ بار شارژ شده‌اند و امشب برای بیست و یکمین ماه متوالی است که بنزین سهمیه‌ای به کارت‌های سوخت واریز می‌شود. آبان سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودروهای شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد. طبق اعلام وزیر نفت از محل اجرای این طرح در طول یک سال، ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود که این مبلغ به مردم تعلق می‌گیرد.

به این معنا که ماهانه به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی بنزین داده می‌شود. خانوارهای یک نفره ۵۵هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳هزار تومان، خانواده‌های سه نفره، ۱۳۸هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های ۵نفره و بیشتر، ۲۰۵هزار تومان از محل افزایش قیمت بنزین از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومان یارانه دریافت می‌کنند.

کم مصرف‌ها حواسشان باشد!

دولت مدت ۹ ماهه برای ذخیره‌سازی سهمیه سوخت ماهانه خودروها تعیین کرده است و سهمیه واریزی سوخت خودروها که ۹ ماه از مدت ذخیره آن در کارت سوخت گذشته باشد از بین خواهد رفت. بنابراین تنها می‌تواند سهمیه ۹ ماه معادل حداکثر۵۴۰ لیتر برای خودروهای سواری بنزینی، ۲۷۰ لیتر خودروهای سواری دوگانه‌سوز و ۲۲۵ لیتر برای موتورسیکلت‌ها را در کارت سوخت شخصی ذخیره کرد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، این سقف به ۹ ماه افزایش یافت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها