|

در پی لغو چند تحریم

اعتراض نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا به رفع تحریم برخی شهروندان ایرانی

جمهوری‌خواهان در نامه‌ای دولت بایدن را به دلیل "تسلیم شدن در برابر خواسته ایران در رفع تحریم‌ها" محکوم کردند.

لینک کوتاه کپی شد

برخی نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای، به رفع تحریم‌های اعمالی علیه تعدادی از شهروندان ایرانی اعتراض کردند.

جمهوری‌خواهان کمیته شورای روابط خارجی به ریاست کلودیا تنی در نامه‌ای دولت بایدن را به "تسلیم شدن در برابر خواسته ایران در رفع تحریم‌ها" محکوم کردند.
این نمایندگان جمهوری‌خواه ضمن متهم کردن مقامات دولت بایدن به دروغ‌گویی خواستار این شدند که مقامات مذکور درخصوص "هرگونه برنامه داخلی برای مهیا کردن میلیون‌ها دلار پول برای ایران"، پنهان‌کاری نکنند.
به گفته جمهوری‌خوهان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت بایدن برخلاف قول خود هیچ‌گونه اطلاعی به قانون‌گذاران آمریکایی درخصوص رفع تحریم ها نداده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا اعلام کرده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی و وزارت خارجه سه مقام دولتی سابق ایران و دو شرکتی که پیش از این در خرید، فروش، حمل یا بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران مشارکت داشتند را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است. این اقدام نتیجه تغییر بررسی شده در رفتار یا وضعیت اشخاص و نهادهای تحریم شده بود و الزام آمریکا به لغو تحریم‌ها در صورت تغییر رفتار یا وضعیت اشخاص تحریم شده را نشان می دهد.

آمریکا همچنین مدعی شده که برخی تحریم‌ها که می‌تواند در مقابله با همه‌گیری کرونا بر ایران تاثیر منفی بگذارد را موقتا لغو کرده است.

منبع: ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها